سیاسی‌بازی این‌بار در بازی/ ایران در انزوا را می‌خواهند
کد خبر: 3649331
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳

سیاسی‌بازی این‌بار در بازی/ ایران در انزوا را می‌خواهند

گروه فناوری اطلاعات: مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به این موضوع که حذف 16 بازی از جشنواره IMGA خاورمیانه یک مسأله سیاسی است، گفت: رسانه‌های جهانی با جریان‌سازی این موضوع به دست‌اندرکاران جشنواره فشار وارد خواهند کرد و انجمن جهانی بازی‌سازان پیگیر ماجراست.

حسن کریمی‌قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به این موضوع که حضور بازی‌سازان در جشنواره معتبر IMGA خاورمیانه از دو ماه پیش آغاز شده بود، اظهار کرد: بازی‌سازان از طریق ایمیلی که جشنواره اعلام کرده بود در جشنواره شرکت کردند. همچنین بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای فراخوان حضور در این جشنواره را ارائه کرد.

وی افزود: از میان 52 بازی نامزد شده در جشنواره معتبر IMGA خاورمیانه، 16 بازی نامزد شده از سمت کشور ایران بود. همچنین سایت‌های جهانی مطالبی در این باره رفتند که کیفیت بازی‌های ایرانی آنقدر خوب است که 16 بازی از این کشور در جشنواره نامزد شده است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: متأسفانه دیشب معلوم نشد که چه اتفاقی افتاد که به یکباره 16 بازی به همراه قوانین جشنواره حذف شد تا جایی که در سایت جشنواره اعلام شد که کشور ایران نمی‌تواند در جشنواره شرکت کنند. ما در این باره ایمیل ارسال کردیم و خواستار توضیحاتی از سوی دست‌اندرکاران جشنواره شدیم.

وی بیان کرد: چندتن از انجمن‌های بین‌المللی با ما تماس گرفتند و خواستار رسانه‌ای شدن ماجرا در رسانه‌های‌شان شدند. البته سبک‌های بازی از انواع سبک‌ها بود و حذف موضوع ربطی به سبک‌ ندارد. آنها قصد دارند تا ایران را به انزوا بکشانند و با این سیاست‌ها قصد رسیدن به اهداف‌شان را دارند اما با برگزاری همایش تی جی سی به آنها ثابت کردیم که ایران در حوزه بازی‌های رایانه‌ای خوب کار می‌کند و در این حوزه حرفی برای گفتن دارد.

کریمی‌قدوسی اظهار کرد: پس از برگزاری همایش تی جی سی رسانه‌های خارجی اعلام کردند که حوزه بازی در ایران جدی است و ایران در این صنعت بسیار خوب فعالیت می‌کنند. ما در این همایش آگاه‌سازی کردیم. دیشب مدیرعامل انجمن جهانی بازی‌سازی پس از حذف 16 بازی از جشنواره به ما ایمیل داد و از ما درخواست کرد تا اجازه دهیم مسأله را رسانه‌ای کنند.

وی بیان کرد: ما اگر تعاملات بین‌المللی همچون برگزاری همایش تی جی سی را قطع کنیم، قطعا آنها به اهداف‌شان خواهند رسید و ما در این حوزه منزوی خواهیم شد؛ بنابراین باید این مسیر را ادامه دهیم با قدرت بیشتری ادامه دهیم. حذف 16 بازی حرکت سیاسی است و ما پیگیر ماجرا هستیم.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: هنوز چیزی تمام نشده است و ما منتظر پاسخ ایمیل هستیم تا به ما برای حذف 16 بازی توضیحاتی ارائه کنند و بازی‌ها را به جشنواره برگردانند. انجمن جهانی بازی‌سازان از ما حمایت می‌کنند. همچنین دو خبرگزاری بین‌المللی قرار است به جشنواره فشار بیاورند تا بازی‌ها به جشنواره برگردند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: توییت‌هایی از امشب از سوی بازی‌سازان دنیا آغاز می‌شود و امیدواریم شاهد نتایج مثبتی باشیم.
captcha