پيام تسليت جهانگيری در پی درگذشت رئيس‌جمهور اسبق عراق
کد خبر: 3649359
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰

پيام تسليت جهانگيری در پی درگذشت رئيس‌جمهور اسبق عراق

گروه سیاسی: معاون اول رئيس‌جمهور با صدور پيامي، جلال طالباني، رئيس‌جمهور اسبق عراق را شخصيتی ملی و مورد احترام در صحنه سياسی اين كشور توصيف كرد و درگذشت وی را به دولت و ملت عراق تسليت گفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، متن پيام دكتر اسحاق جهانگيري بدين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم
درگذشت تأسف برانگيز مبارز و سياست‌مدار نام‌آشنا جناب آقاي جلال طالباني رئيس‌جمهور اسبق عراق را به دولت و ملت آن كشور به ويژه خانواده محترم و علاقمندان ايشان تسليت مي‌گويم.
نقش تأثيرگذار و كم‌نظير مرحوم آقاي طالباني در حفظ و گسترش يک‌پارچگي اجتماعي و سرزميني عراق در همه تحولات گسترده و پيچيده نيم قرن اخير اين كشور به خصوص در دوران سخت مبارزه با رژيم ديكتاتوري صدام و نيز در دوران استقرار نظام مردمي و جمهوري عراق در جايگاه نخستين رئيس‌جمهور اين كشور بر كسي پوشيده نيست. مشي تعاملي و ارتباط خوب و صميمانه آن مرحوم با گروه‌ها، جريان‌ها، اقوام و طوايف مختلف عراق از وي شخصيتي ملي و مورد احترام در صحنه سياسي اين كشور ساخته بود كه جاي خالي ايشان بيش از پيش احساس مي‌شود.
تلاش‌هاي ارزشمند مرحوم آقاي جلال طالباني در مسير توسعه روابط و مناسبات ميان دو كشور برادر ايران و عراق در خاطره ملت ايران ماندگار خواهد ماند و اميدواريم كماكان شاهد استمرار روند رو به گسترش روابط دوجانبه ايران و عراق باشيم.
از خداوند بزرگ براي آن مرحوم غفران و رحمت الهي و براي خانواده، بستگان و دوست‌داران ايشان صبر و اجر مسألت دارم.

اسحاق جهانگيري
معاون اول رئيس‌جمهوری



captcha