تکریم مردمی بیستمین استاندار ایلام
کد خبر: 3649369
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
از مهر 92 تا مهر 96

تکریم مردمی بیستمین استاندار ایلام

گروه اجتماعی: نزدیک به 4 سال پس از معارفه و 1 روز پس از تودیع استاندار سابق ایلام، سالن فنی و حرفه‌ای ایلام میزبان جمعیتی بود که آمده بودند از بیستمین سکاندار استان خود تجلیل کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام به نقل از ایسنا، تکریم مردمی بیستمین استاندار ایلام با تلاوت آیاتی از چند از کلام وحی و مداحی پیرغلام اهل بیت حاج «محمدعلی قربانی» آغاز شد.
این پیرغلام اهل بیت به جای خالی مهندس مروارید امسال در بین زائران اربعین اشاره و برای وی آرزوی سلامتی کرد.
زیبایی این مراسم به این بود که به قول مجری برنامه «نجم‌الدین موسی‌نژاد» ، همه خارج از تشریفات اداری برای دل خودشان آمده بودند. در این برنامه 10 نفر پشت تریبون رفتند هم قدردانی کردند و هم انتقاد.
«هوشنگ عبدالهی» شهردار مهران در سال‌های دهه‌ی 50 ، گفت: بزرگترین ویژگی مروارید پشتکار ، خستگی‌ناپذیری و خم به ابرو نیاوردن بوده به گونه‌ای که هیچگاه لبخند از چهره‌شان گم نمی‌شود.
«عبدالصاحب ناصری» معلم و فعال سیاسی نیز با قرائت فرازی از زیارت ناحیه‌ی مقدسه از زحمات مروارید قدردانی کرد.
«پریچهر قنبری» بانوی فعال نیز گفت: رفتار مروارید با هیچ حزبی منطبق نیست، بلکه خود یک حزب است با ویژگی‌های منحصر به فرد که به دور از خودنمایی در خدمت مردم بوده و خواهد بود.
وی با تقدیر از عملکرد استاندار سابق ایلام در حوزه زنان تصریح کرد: اعتماد به زنان برای پذیرفتن مدیریت در این دوره افزایش یافت.
«مهدی مومنی» فعال سیاسی نیز اظهار کرد: احیاء صداقت شاخص مهمی است که مروارید از آن برخوردار است چون بزرگ‌ترین نیاز جامعه‌ی امروز احیاء باورها و ارزش‌های از دست رفته‌ای است که در بازار مکاره‌‌ی سیاست فراموش شده است.
وی توجه به عرصه‌ی فرهنگ را از ویژگی‌های بارز مروارید دانست و گفت: مروارید دارای ویژگی‌هایی است که کمتر در مسئولان دیگر پیدا می‌شود.
«حبیب دارابی» فعال سیاسی نیز برنامه‌محوری و برخورداری از پیشینه‌ی اصیل خانوادگی را از ویژگی‌های مروارید اعلام کرد و گفت: برخورد یکسان با تمام گرایش‌های سیاسی ار ویژگی‌های خوب مهندس مروارید است.
وی از مروارید به عنوان محبوب‌ترین استاندار ایلام از آغاز تاکنون یاد کرد و از وی خواست تا در انتخابات سال 1398 مجلس شورای اسلامی نامزد شود.
«یوسف رستمی» شاعر ایلامی نیز پس از تقدیم یک رباعی به استاندار ایلام بیانیه‌ی اهل فرهنگ و هنر استان را قرائت کرد.
«مظفر جمشید‌زاده» مادر بزرگی که با لباس محلی در این برنامه حضور یافته بود پس از حاضر شدن در جایگاه گفت: من همیشه فعالیت‌های سازنده مهندس مروارید را از صدا و سیما دنبال می‌کنم.
وی تصریح کرد: مجبوبیت مروارید تنها به 4 سال اخیر برنمی‌گردد بلکه مربوط به فعالیت خانواده‌ی ایشان قبل از انقلاب و نقش‌آفرینی وی در کسوت مدیریت جهاد سازندگی است.
جمشیدزاده به تلاش‌های آیت‌الله مروارید در مجلس خبرگان اشاره و از مهندس مروارید دعوت کرد تا در رقابت‌‎های انتخابات سال 1398 مجلس شورای اسلامی نامزد شود.
این مادربزرگ ایلامی از تغییر رفتار برخی نمایندگان پس از ورود به مجلس هم انتقاد و تصریح کرد: این رفتار موجب شده تا از زحمات خودم در ستاد یکی از نمایندگان پشیمان باشم و می‌خواهم این پشیمانی را جبران کنم.
«رضا رستمی» به نمایندگی از اصحاب رسانه نیز از زحمات 4 ساله‌ی مهندس مروارید قدردانی کرد و گفت: امیدواریم فعالیت‌های سازنده‌ی این دوران در دوره‌ی استاندار جدید نیز ادامه پیدا کند.
خانم مهندس «ارغند» به نمایندگی از ستاد حمد و زنان اصلاح طلب بیانیه‌ای ادبی را قرائت کرد.
«مهرداد مرادی» نیز به نمایندگی از جوانان چاره رفع بیکاری را میدان دادن به بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: در ایران کسی جسارت حمایت از بخش خصوصی را ندارد و تشکیل تیم مشاوره برای نمایندگان و مسئولان دولتی هنوز در حد شعار باقی مانده است.
وی گفت: متاسفانه مدیران ما نیروسازی نمی‌کنند که ایراد بزرگی است.
مرادی از توجه استاندار سابق ایلام به موضوعات فرهنگی و هنری قدردانی کرد.
در پایان «محمدرضا مروارید» استاندار سابق ایلام نیز با بیان اینکه ارتباط ما با مردم ایلام فراتر از موضوعات اداری و دوران مدیریت است، اظهار کرد: ارتباط ما با مردم ایلام به دورانی برمی‌گردد که مرحوم پدرم با مرحوم شیخ حجت لطفی در سال 1342  دستگیر شدند و مردم آنان را با گریه بدرقه کردند و بعد از آزادی هم مردم به استقبالشان رفتند.
وی ادامه داد: این ارتباط متقابل بین مردم ایلام و مرحوم آیت‌الله مروارید همواره وجود داشت و ارتباط عمیق مردم ایلام با ایشان موجب شد ، پیکر وی در ایلام به خاک سپرده شود.
استاندار سابق ایلام شیرین‌ترین لحظات خود را مربوط به افتتاح‌ امکانات در روستاها دانست و گفت: معتقدم نیروهای استان را نباید به راحتی کنار گذاشت و در طول این 4 سال تلاش کرده‌ام با معرفی نیروهای فعال وزنه‌ مدیریتی استان را در کشور بالا ببرم.
مروارید با تاکید بر اینکه وابسته به جریان اصلاح‌طلبی هستم، تصریح کرد: در این مدت آنچه از مدیریت اسلامی یاد گرفته‌ام را پیاده کردم و معتقدم به قول خاتمی عزیز باید سعی کنیم "مخالف را به منتقد و منتقد را به موافق تبدیل کنیم."
وی در پایان از زحمات مردم ایلام قدردانی کرد و گفت: خاک پای مردم ایلام هستم.
برنامه با عکس یادگاری پایان یافت و مروارید از استانداری ایلام رفت اما مردم ایلام هیچگاه صمیمیت و صراحت لهجه و پشتکارش را فراموش نخواهند کرد.
captcha