فعالیت‌های فرهنگی با مردم محور بودن به نتیجه می‌رسد
کد خبر: 3649379
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱

فعالیت‌های فرهنگی با مردم محور بودن به نتیجه می‌رسد

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه انجام کار فرهنگی و اجرای مراسم تکراری به نتیجه نخواهد رسید مگر اینکه فعالیت‌ها مردم محور باشد، گفت: سنندج با داشتن جمعیتی قریب به 500 هزار نفر با داشتن آسیب‌های اجتماعی زیاد نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان امروز، 12 مهرماه در آیین تکریم و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج اظهار کرد: همه ما بعنوان دوستداران نظام اسلامی موظف به ابلاغ پیام خدا، رسول اکرم و ائمه اطهار علیهم‌السلام به مردم هستیم و این رسالت بر عهده نهادهای فرهنگی از جمله تبلیغات اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان ما برای ضربه زدن به اسلام و مسلمانان در حال برنامه‌ریزی هستند، افزود: نا امن کردن جامعه، عقب نگه داشتن مسلمانان از انجام فعالیت‌های فرهنگی، ایجاد شبهه عبادی و دینی بین جوانان طرح شبهات در فضای مجازی و ترویج فحشا و فساد بین مسلمانان از مواردی است که دشمن به دنبال آن است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: دشمنان ما فهمیده‌اند که تنها راه نفوذ میان مسلمانان ورود به فعالیت‌های فرهنگی است اما متاسفانه برخی مسلمانان هنوز این مهم را نپذیرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه رابطه محکم بین مردم و علما وجود دارد، عنوان کرد: دشمن می‌خواهد این رابطه را قطع کند چرا که هرجایی ماموستا محور باشد بوی معنویت می‌آید و قطع ارتباط مردم با روحانیون به قطع ارتباط مردم از مساجد و معنویت می‌انجامد.

حجت‌الاسلام کرمی همچنین با اشاره به اینکه دشمن در فضای مجازی اقدام به شبهه‌پراکنی علیه محرم کرده است، اعلام کرد: فلسفه زنده نگه داشتن محرم در راستای سعادت مردم و رستگاری آنها و سالم‌سازی جامعه است وگرنه امام حسین(ع) احتیاجی به اشک و گریه ندارد.

وی عنوان کرد: دشمن نگران هزینه‌های محرم نیست بلکه در تلاش است تا مردم را از اجتماعات مذهبی دور کنند و ما باید مردم را به خیر و نیکی دعوت کنیم تا مردم از توطئه دشمنان آگاه شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان  کار جهادی و انقلابی را عامل اصلی پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی دانست و گفت: دستگاههای فرهنگی نباید به مسائل حاشیه‌ای و برنامه‌های تکراری بپردازند بلکه باید تعلیم و تربیت جوانان مومن و انقلابی را در دستورکار قرار دهند.

وی بیان کرد: مسوولان و دولتمردان اگر به دنبال سلامت جامعه هستند باید توجه ویژه به جایگاه و دستگاههای فرهنگی کنند در حالیکه برخی مسوولان نسبت به مسائل فرهنگی، مذهبی و تبلیغی به‌ویژه به دستگاهی که زیرنظر ولایت امر فعالیت دارند بی‌توجه محض هستند و ارزشی برای کار تبلیغی آنها قائل نیستند اما به دروغ و تظاهر داد می‌زنند وخود را مدعی تلاش و همکاری می‌دانند.

حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به اینکه باید توجه داشت حل مشکلات فرهنگی نیازمند انجام کار فرهنگی است، افزود: مسوولی که با رایزنی و لابی‌گری دنبال پست و مقام است و می‌خواهد جایگاهی به دست بیاورد نمی‌تواند نگران جامعه باشد، چراکه انسان‌های کاذب و دروغگو فقط بلدند شعار بدهند چون منافق صفت هستند.

وی ادامه داد: حلال اصلی مشکلات خود مردم هستند و بلید از خود مردم برای رفع مشکلات جامعه بهره برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان  با بیان اینکه بسیاری از مدیران ما نمی‌توانند از ارزش‌ها، ولایت و نظام اسلامی دفاع کنند‌، اظهار کرد: این افراد اگر کاسب نبودند برای روحانیت ارزش و جایگاهی قائل می‌شدند لذا دستگاههای فرهنگی نباید دچار روزمرگی باشند و همه مردم استان، مناطق روستایی و محروم و دور دست باید تحت پوشش شبکه تبلیغی باشند.

وی با اشاره به اینکه انجام کار فرهنگی و اجرای مراسم تکراری به نتیجه نخواهد رسید مگر اینکه فعالیت‌ها مردم محور باشد، یادآور شد: سنندج با داشتن جمعیتی قریب به 500 هزار نفر با داشتن آسیب‌های اجتماعی زیاد نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارد و سازمان تبلیغات اسلامی هم ماموریت پیدا کرده است که به مناطق حاشیه‌ای توجه ویژه داشته باشد.

وی در پایان استفاده از ظرفیت‌های گسترده شهرستان سنندج از جمله وجود مساجد و عالمان دینی کم‌توقع و ایثارگر را مورد تاکید قرار داد و گفت: کار فرهنگی در شهرستان سنندج باید با استفاده از این ظرفیت‌ها ارتقا پیدا کند.

یادآور می‌شود؛ در این مراسم که با حضور جمعیت بانوان فرهیخته شهرستان سنندج و کارکنان اداره تبلیغات اسلامی سنندج و اداره‌کل برگزار شد، حجت‌الاسلام علیرضا کاوه به عنوان رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج معرفی و از خدمات حجت‌الاسلام علی محسن منتشلو تقدیر شد.

captcha