ویزای اربعین در ایلام صادر می‌شود
کد خبر: 3649384
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷
حیدری:

ویزای اربعین در ایلام صادر می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرکل حج و زیارت استان ایلام گفت: کنسولگری موقت در استان مستقر شده و آماده صدور ویزا برای زائران اربعین است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، به نقل از ایسنا، مهدی حیدری، مدیر کل حج و زیارت استان ایلام با تاکید بر اینکه سامانه سماح تنها سامانه قابل اعتماد برای ثبت‌نام زائران اربعین بوده که فرایند کار در آن قانونی است، اظهار کرد: کنسولگری موقت در استان ایلام مستقر شده و آماده صدور ویزا برای زائران اربعین هستند.
حیدری با بیان اینکه زائران برای تهیه ویزا باید از طریق سامانه سماح اقدام کنند و در صورتی که ویزای فردی مشکل داشته یا غیرقانونی باشد از خروج این فرد از مرز جلوگیری می‌شود تصریح کرد: به هیچ وجه اجاز تردد بدون روادید قانونی از مرز مهران داده نمی‌شود.
مدیرکل حج و زیارت استان ایلام با تاکید بر اینکه از زائران اربعین درخواست داریم قانون کشور عراق را رعایت کنند تصریح کرد: رعایت قانون در داخل و خارج کشور بر هر شهروندی واجب است.
وی با تاکید بر لزوم بیمه شدن زائران برای سفر به کشور عراق، اظهار کرد: برای انجام ثبت‌نام همایش بزرگ اربعین به کشور عراق تنها سامانه‌ای که قابل اعتماد و فرایند آن قانونی است، سامانه سماح بوده و خدمات ویژه‌ای در عراق ارائه می‌دهد .
حیدری افزود: با توجه به شرایط موجود در کشور عراق احتمال وقوع هرگونه حادثه پیش‌بینی بنابراین باید زائران شرکت در همایش بزرگ اربعین بیمه شوند و هیچ عذری در این خصوص مورد قبول نیست .
مدیر کل حج و زیارت استان ایلام عنوان کرد: مبلغ حق بیمه سفر به عتبات عالیات 18.800 تومان و مبلغ بیمه خدمات درمانی آن 6.200 تومان است و در مجموع زائران باید 25 هزار تومان پرداخت کنند .
وی اضافه کرد: زائران پس از ثبت‌نام و پرداخته هزینه، کد رهگیری دریافت می‌کنند و پس از آن بیمه‌گذار باید تمام خدمات در شرایط خاص را به زائران ارائه دهد
captcha