انعقاد تفاهم نامه‌ بین جهاددانشگاهی کردستان و انجمن سنجش از دور و GIS ایران
کد خبر: 3649393
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹

انعقاد تفاهم نامه‌ بین جهاددانشگاهی کردستان و انجمن سنجش از دور و GIS ایران

گروه اجتماعی: سرپرست معاونت پژوهش جهاددانشگاهی استان کردستان از انعقاد تفاهم نامه‌ بین جهاددانشگاهی کردستان و انجمن سنجش از دور و GIS ایران در راستای توان ملی این نهاد انقلاب خبر داد.

جاهده تکیه‌خواه، مدیر پژوهش جهاددانشگاهی استان کردستان در گفت‌وگو با  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با اشاره به امضای تفاهم نامه بین جهاددانشگاهی واحد استان و انجمن سنجش از دور و GIS ایران، اظهار کرد: با امضای این تفاهم نامه طرفین تلاش خود را در راستای گسترش توان ملی برای مشکلات و معضلات علمی _ تحقیقاتی و رسیدن به خود اتکایی ملی به کار خواهند گرفت.

وی اجرای پروژه های تحقیقاتی _ کاربردی مورد نیاز تا مرحله تبیین دانش فنی را از مهم ترین اولویت های این تفاهم نامه دانست و افزود: ارائه سمینارها، دوره های تخصصی و کارگاه های آموزشی کوتاه مدت، راه اندازی، تکمیل و تجهیز مراکز آموزشی و پژوهشی مورد نیاز، تدوین و تالیف اسناد و مدارک علمی و تبادل آنها، هدایت و حمایت طرح های پژوهشی و تحقیقاتی در راستای نیازهای سازمان مرتبط و ... از دیگر موضوعات کاربردی این تفاهم است.

مدیر پژوهش جهاددانشگاهی استان کردستان بیان کرد: این نهاد انقلابی بر اساس رسالت علمی خود، در اولویت قرار دادن عناوین تحقیقاتی پیشنهادی و یا توافق شده با انجمن، و تلاش در راستای برآورد نیازهای آموزشی و پژوهشی انجمن را در این تفاهم نامه بر عهده خواهد داشت.

وی همچنین بهره گیری از توانایی های جهاددانشگاهی در راستای اجرای فعالیت های مشترک یا اختصاصی آموزشی و پژوهشی را از دیگر تعهدات این نهاد انقلابی عنوان کرد و گفت: انتشار مقالات علمی حاصل از نتایج پروژه های تحقیقاتی مصوب با نام مشترک جهاددانشگاهی و انجمن نیز از دیگر وظایف جهاددانشگاهی در راستای اجرای این تفاهم نامه است.

تکیه خواه اعلام کرد: حمایت از فعالیت های تخصصی در زمینه سنجش از دور و GIS  و مشارکت فعال در راستای پویایی فعالیت ها نیز از جمله تعهدات این انجمن برای تحقق تفاهم نامه مذکور است.

وی بیان کرد: تهیه مستمر عناوین تحقیقاتی مورد نیاز جهاددانشگاهی و ارسال آنها به واحد کردستان و پشتیبانی از سمینارها، کنفرانس ها، نمایشگاه ها، و کارگاه های تخصصی علمی نیز از دیگر تعهدات انجمن سنجش از دور و GIS ایران در راستای اجرایی کردن این تفاهم نامه است.

مدیر  پژوهش جهاددانشگاهی استان کردستان در پایان یادآور شد: کلیه توافق های حاصل بین نمایندگان این تفاهم نامه، صورت جلسه شده و مورد بررسی واحدهای ذیربط قرار گرفته و نتیجه به طرف مقابل اعلام خواهد شد.

captcha