برگزاری ششمین همایش سفیران امر به معروف در سروستان/ تكریم یاد شهدا، حركت در مسیر اسلام ناب است
کد خبر: 3649395
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱

برگزاری ششمین همایش سفیران امر به معروف در سروستان/ تكریم یاد شهدا، حركت در مسیر اسلام ناب است

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی سروستان از برگزاری ششمین همایش سفیران امر به معروف و نهی از منكر این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام زارع‌پور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی سروستان امروز، 12 مهر از برگزاری ششمین همایش سفیران امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و افزود: همزمان با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، همایش بزرگ سفیران امر به معروف و نهی از منکر با حضور جمع کثیری مردم، مسئولان و هیئات مذهبی این شهرستان در میدان صاحب‌الزمان(عج) سروستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرادی، امام جمعه موقت شیراز نیز در این مراسم در سخنانی به بیان اهمیت فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و تأکید کرد: تذکر لسانی بر همه افراد جامعه واجب است و هرگونه غفلت از آن موجب بروز آسیب‌های گوناگون در سطح اجتماع می‌شود.

وی در ادامه سخنان خویش افزود: راز ماندگاری شهدای ما در طول دوران دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع حرم، تمسک آن‌ها به سیره اهل بیت پیامبر(ص) و به‌ویژه فرهنگ غنی عاشورا بوده و امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان در راستای ولایت‌مداری و حرکت در مسیر صحیح اسلام ناب محمدی و همچنین عمل به شعار هیهات مناالذله حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) است.

امام جمعه موقت شیراز در بخش دیگری از سخنان خویش به بیان مراحل علمی و عملی امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر را باید براساس توصیه‌های معصومین(علیهم السلام) صورت پذیرد و ابتدا باید از خود و خانواده‌مان شروع کنیم.

حسن برخورد، استفاده از شیوه‌های آموزشی مناسب، عامل بودن شخص آمر به معروف و ناهی از منکر به دستورات دینی، پرهیز از افراط و تفریط از جمله ویژگی‌های آمران به معروف و ناهیان از منکر است که در این مراسم نسبت به آن تأکید شد.

captcha