مسائل آموزشی و بهداشتی زنان عشایر طرح و چاره اندیشی شد
کد خبر: 3649399
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴

مسائل آموزشی و بهداشتی زنان عشایر طرح و چاره اندیشی شد

گروه اجتماعی: در جلسه ای با حضور مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی، مسائل و مشکلات آموزشی و بهداشتی زنان عشایر طرح و چاره اندیشی شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، شهلا تاجفر در دومین جلسه ارائه راهکار برای مشکلات بهداشتی و آموزشی عشایر و هماهنگی نمایشگاه محصولات عشایرکه امروز در استانداری برگزار شد، گفت: عدم دسترسي به امكانات بهداشتي، درماني و آموزشي، نداشتن سرمايه،  نبودن بازوهاي اجرائي توانمند براي رسيدگي به مشكلات زنان از عمده مشكلات عشايرنشينان مي باشد.

وی در ادامه به برخی مسائل و مشکلات بهداشتی خانواده های عشایر اشاره کرد و گفت: حضور در مناطق ییلاقی و ویزیت بیماران به صورت ماهانه، ارائه آموزشهای بهورزی و کمک های اولیه لازم به دختران تحصیلکرده و باسواد که در صورت بروز حوادث در مناطق ییلاقی بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند می تواند مثمر ثمر باشد.
تاجفر در ادامه از برپایی نمایشگاه محصولات تولیدی و دستی زنان عشایر استان خبر داد و اظهار داشت: نمایشگاه تخصصی عرضه محصولات عشایر برای عرضه مستقیم در راستای حفظ حقوق شهروندی و خرید و فروش محصولات ارگانیک عشایر دهه اول آبانماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی ارومیه برپا می شود.

در ادامه این جلسه اقدامات و پیشنهاد های لازم برای بهبود وضعیت بهداشتی ، آموزشی و افزایش میزان سواد در بین زنان و خانواده های عشایر توسط حاضرین و نمایندگان دستگاههای اجرایی مرتبط ارائه شد.

captcha