سومین همایش بین‌المللی شمس و مولانا در خوی برگزار می‌شود
کد خبر: 3649401
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷

سومین همایش بین‌المللی شمس و مولانا در خوی برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: سومین همایش بین‌المللی شمس و مولانا با حضور صاحبنظران داخلی و سفیران و رایزنان فرهنگی و سرکنسول های 14 کشور در روزهای 15 و 16 مهر در خوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری، قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان‌غربی در جلسه هماهنگی سومین همایش بین‌المللی شمس و مولانا که در سالن حوزه استاندار برگزار شد، با اشاره به همزمانی برگزاری این همایش با ماه محرم، اظهار داشت: با توجه به اینکه در ماه محرم و ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) قرار داریم ، باید برنامه های این همایش به گونه ای برنامه ریزی شود که شئونات این ماه رعایت شود.

سعادت با تاکید بر لزوم هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مختلف برای برگزاری مطلوب این همایش افزود: تا کنون اقدامات خوبی برای شناساندن شمس تبریزی و بهبود وضعیت عمرانی بارگاه شمس در خوی انجام شده و باید این کار بصورت مدون و ادامه دار باشد .

در ادامه این جلسه  فرماندار خوی با ارائه گزارشی از روند برگزاری سومین همایش بین‌المللی شمس و مولانا گفت: در راستای تفاهم‌نامه منعقده با پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی کشور، فراخوان برگزاری سومین همایش بین‌المللی شمس و مولانا در خرداد امسال توسط تولیت شمس تبریزی و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر شد.

سیدمحمد عابدینی تصریح کرد: در این رابطه 186 نفر از پژوهشگران، محققان و اساتید دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور برای حضور در همایش ثبت نام کرده که از این تعداد 67 نفر برای مرحله داوری پذیرش شدند.

وی ادامه داد: پس از طی مراحل داوری در سه مرحله، تعداد 12 مقاله برای ارائه در سالن اصلی همایش و چهار مقاله برای ارائه و دفاع در پنل‌های تخصصی انتخاب شدند.

فرماندار خوی اظهار داشت: از 67 مقاله داوری شده تعداد 20 مقاله برای چاپ در کتاب مجموعه مقالات و تعداد سه مقاله برای چاپ در فصلنامه تخصصی و بین‌المللی"کهن‌نامه ادب پارسی" وزارت علوم انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه بیشتر مقالات رسیده از داخل کشور به این همایش، از تهران بوده است افزود: بسیاری از مقالات خارجی رسیده نیز از کشورهای هند، پاکستان، عراق، تاجیکستان، آمریکا، صربستان، افغانستان و ترکیه بوده است.

وی ‌تصریح کرد: علاوه بر آن، به منظور همکاری و هماهنگی با وزارت امور خارجه برای حضور سفیران و رایزن‌های فرهنگی کشورها در سومین همایش بین‌المللی شمس و مولانا، ارتباط تنگاتنگی با نمایندگی وزارت امور خارجه در استان برقرار شده است.

captcha