حلقه‌های آموزش قرآن در حسینیه طفلان مسلم مشهد
کد خبر: 3649454
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰

حلقه‌های آموزش قرآن در حسینیه طفلان مسلم مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: حسینیه طفلان مسلم مشهد طی جلسات و دوره‌های هفتگی میزبان قرآن‌آموزان علاقه‌مند به فعالیت در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، جلسات قرائت قرآن و کلاس‌های آموزش حفظ کلام وحی، چهارشنبه‌ شب هر هفته در محل حسینیه طفلان مسلم مشهد واقع در میدان بسیج، ابتدای خیابان ملک‌الشعرا بهار برگزار می‌شود.
حلقه‌های آموزش قرآن در حسینیه طفلان مسلم مشهد
بنابر این گزارش، آموزش حفظ قرآن در حسینیه طفلان مسلم مشهد هر هفته چهارشنبه شب‌ها بعد از نماز مغرب و عشا به مدت یک ساعت و در حلقه‌هایی آموزشی انجام می‌شود و پس از آن قرآن‌آموزان برای شرکت در جلسه قرائت قرآن و فراگیری فنون قرائت تحقیق پای درس می‌نشینند.
در جلسه قرائت قرآن این‌ هفته حسینیه طفلان مسلم‌، هریک از اعضای جلسه به تلاوت قطعات مدنظر خود پرداختند و نظرات مدرس جلسه، مسعود لعل‌اول را دریافت کردند. لعل‌اول نیز در توصیه‌هایی نسبت به قاریان عنوان کرد: حس‌گرفتن در قرائت و تناسب حالات بدن و صورت با آنچه قرائت می‌شود، روشی است که می‌توان به وسیله آن مخاطب را با قرائت خود همراه کرد، ضمن اینکه یک قاری می‌بایست با استفاده از کل فضای دهان و حنجره خود تحریرهای زیبا و مناسبی را اجرا کند.
حلقه‌های آموزش قرآن در حسینیه طفلان مسلم مشهد
مسعود لعل‌اول، قاری و مدرس جلسه قرآن حسینیه طفلان مسلم مشهد در گفت‌وگو با ایکنا عنوان کرد: برگزاری جلسه قرآن در حسینیه طفلان مسلم قدمت بسیاری دارد، اما من طی پنج سال گذشته با این جلسه قرائت قرآن همکاری داشتم و هم‌اکنون حدود 30 نفر در این جلسه آموزشی قرائت قرآن شرکت می‌کنند.
وی ادامه داد: مبنای آموزش قرآن در این جلسه، قرائت به روش تقلید از اساتید بزرگ مصر است و آموزش‌ها در رشته‌ها و سطوح مختلف قرآنی افراد، بر اساس همان قرائت تقلیدی بیان می‌شود و پس از قرائت تقلیدی افراد به قرائت قطعات دیگری از آیات می‎پردازند.
حلقه‌های آموزش قرآن در حسینیه طفلان مسلم مشهد
لعل‌اول اضافه کرد: من و برادرم قرائت قرآن را از سن شش سالگی و با آموزش‌های پدر در زمینه روخوانی، روان‌خوانی و تجوید مقدماتی آغاز کردیم، بعد از آن حدود چهار سال به صورت مستمر در جلسات استاد محمدجواد پناهی شرکت داشتیم و از سایر جلسات قرآنی مشهد نظیر جلسه مرحوم کاظم حسن‌زاده، استاد حمید هروی و صیاف‌زاده برای فراگیری هنر قرائت قرآن بهره بردیم.
وی با اشاره به اینکه آنچه در سطح اول قرائت قرآن کشور دیده می‌شود حاصل آموزش در جلسات قرآن است، ابراز کرد: من در دبیرستان و دانشگاه نیز تدریس قرآن دارم، علت این اختلاف آموزش در جلسات و کلاس‎های آموزشی، بحث قرائت تقلیدی است، فعالیت در جلسات قرآن بدون قرائت تقلیدی امکان‌پذیر نیست و در واقع آموزش‌ها در جلسات به صورت عملی انجام می‌شود، اما برگزاری کلاس‌ها به صورت آموزش‌های نظری ادامه پیدا می‌کند.
حلقه‌های آموزش قرآن در حسینیه طفلان مسلم مشهد
یادآور می‌شود، جلسه آموزش قرائت قرآن حسینیه طفلان مسلم مشهد، چهارشنبه شب هر هفته در مدت زمان حدودی یک ساعت و نیم برگزار می‌شود و شروع این جلسه در شش ماه پایانی سال از ساعت 19:30 خواهد بود.
captcha