در شناساندن بانوان ایثارگر ضعیف عمل شده است
کد خبر: 3649460
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
محمدی:

در شناساندن بانوان ایثارگر ضعیف عمل شده است

گروه اجتماعی: فرماندار شهرستان خرم‌دره گفت: در اطلاع‌رسانی و شناساندن بانوان ایثارگر برای الگوگیری ضعیف عمل شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت محمدی، فرماندار شهرستان خرم‌دره شامگاه دیروز چهارشنبه 12 مهرماه در جلسه امور بانوان فرمانداری شهرستان خرم‌دره با اشاره به مهم‌ترین رمز ماندگاری قیام امام حسین(ع) در اذهان پس از گذشت 1400 سال، تصریح کرد: حضرت زینب(س) مهم‌ترین رمز ماندگاری این واقعه عظیم بود ایشان با خطبه‌های آتشین و اطلاع رسانی بسیار خوب توانستند قیام امام حسین(ع) را جاودانه سازند.

وی با بیان اینکه در تاریخ کشور ما نیز دوران جنگ تحمیلی بی‌شباهت به کربلای کوچک نبود، اظهار کرد: زنان کشور ما با تربیت جوانان سلحشور و تشویق آنان برای حضور در جبه‌های جنگ کاری کردنو که هیچ کشوری چشم طمع به کشور ما را نداشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه جنگ تحمیلی پیام پای‌مردی و شجاعت زنان ایران اسلامی را به جهانیان مخابره کرد، افزود: اگر صلابت و اقتدار مادرانی که فرزندان دلبند خود را عازم جبهه‌های نبر می‌کردند نبود، آرامش و آسایش امروز کشور تحقق نمی‌یافت.

محمدی با تاکید بر اینکه دشمن برای تخریب و وقت گذرانی به کشور ما نیامده بود، اظهار کرد: دشمن با هدف تار و مار کردن کشور و جدا کردن بخشی از آن به کشور ما یورش آورده بود که با فضل خداوند متعال و ایستادگی ملت ایران ناکام ماند.

فرماندار شهرستان خرم‌دره با تاکید بر اینکه نقش زنان همواره در طول تاریخ نقشی برجسته و بی‌بدیل است، یادآور شد: شهدایی مانند شهید محسن حججی در دامان مادرانی پرورش یافته‌اند که فرزند خود را نذر انقلاب کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در طول 8 سال جنگ تحمیلی ما مادرانی داشتیم که 4 فرزند خود را با دستان خود در درون قبر گذاشتند، تاکید کرد: متاسفانه در اطلاع‌رسانی و شناساندن این بانوان برای الگوگیری ضعیف عمل شده است.

اجرای طرح «هر محله یک رابط زن» در خرم‌دره

در ادامه این جلسه نیز فرزانه طاهری، مشاور امور بانوان فراندار شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه طبق پیشنهاد صورت گرفته و در صورت مهیا بودن بستر‌های لازم بنا است طرح هر محله یک رابط زن به صورت پایلوت برای اولین بار در کشور در سطح شهرستان خرم‌دره اجرا شود، تصریح کرد: این کار با هدف تشویق زنان خانه‌دار به اجتماع صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان خرم‌دره در سطح استان به شهرستانی با مردمان خیر معروف است، تصریح کرد: برای اولین بار در شهرستان خرم‌دره شناسنامه خیرین جمع‌آوری خواهد شد.

captcha