نمایشگاه‌های عکس جنگ باید روحیه وطن‌پرستی را در مخاطب تقویت کند
کد خبر: 3649470
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷

نمایشگاه‌های عکس جنگ باید روحیه وطن‌پرستی را در مخاطب تقویت کند

گروه فرهنگی: عضو انجمن علمی عکاسان خراسان رضوی عنوان کرد: میان عکس‌های جنگ حتی عکس‌‎های یادگاری هم عکس‌های خوبی است و ما باید تلاش کنیم که روحیه وطن‌دوستی و روحیه دفاع از وطن را در خودمان حفظ بکنیم و یکی از کارکردهای نمایشگاه عکس می‌تواند این مسئله باشد.

علیرضا عطاریانی، عکاس برجسته و عضو انجمن علمی عکاسان خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در رابطه با عکاسی جنگ، گفت: عکس جنگ به ویژه در حوزه شهادت تلخ است اما جنبه شیرین آن نمایشی از جنگ است که نشان می‌دهد ما چگونه از وطنمان دفاع کردیم تا توانستیم امینت و استقلال داشته باشیم و برای حفظ ارزش‌هایمان لازم است که این عکس‌ها به نمایش گذاشته شود.
وی افزود: یکی از کارهایی که در این راستا انجام شده است. برگزاری اولین نمایشگاه عکس جنگ به مناسبت هفته دفاع مقدس توسط انجمن علمی عکاسان خراسان رضوی با مدیریت جدید در مشهد است که قطعا بدون عیب نیست اما به عنوان کار اول کار بسیار خوبی است که انجام شده است.
عطاریانی گفت: عکاسی جنگ در قالب عکاسی مستند اجتماعی قرار می‌گیرد. متأسفانه به دلیل جنگ‌های متعدد در منطقه ما، عکاسی جنگ به صورت یک شاخه مستقلی به وجود آمده است و عکاسان جنگ ما در حال حاضر در سوریه و عراق فعال هستند. اما امیدوارم هیچ جنگی در دنیا اتفاق نیفتد و همه در صلح و دوستی زندگی کنند.
عکاس جنگ فکر می‌کند پشت دوربین دشمن با او کاری ندارد
عضو انجمن علمی عکاسان خراسان رضوی ضمن اشاره به خطراتی که برای عکاسان جنگ وجود دارد، اظهار کرد: عکاسی جنگ بسیار خطرناک است و هر کسی جرات این گونه عکاسی را ندارد و تلفات زیادی هم دارد. عکاسی جنگ حس کاذبی را ایجاد می‌کند که کسی که پشت دوربین است. اتفاقی برایش نمی‌افتد. عکاس جنگ فکر می‌کند پشت دوربین دشمن با او کاری ندارد در حالی که بیشتر از همه در معرض خطر است. دشمن همیشه عکاس ‌ا و تصویربردارها و خبرنگاران را بیشتر هدف قرار می‌دهد. 
عکاسی جنگ در ایران نسبت به کشورهای دیگر معنویت دارد
وی عنوان کرد: جنگ ما با جنگ بقیه کشورها فرق می‌کند و عکاسی جنگ ما جنبه معنوی بیشتری دارد. عکس‌های جنگ باید دائم در معرض دید قرار بگیرد تا خاطرات آن دوران حفظ شود. ممکن است برای خانواده شهدا که عزیزانشان را از دست داده‌اند، با دیدن عکس شهدا آزرده خاطر شوند. اما جنبه شیرین جنگ این است که ما از وطنمان دفاع کرده‌ایم، استقلال داریم و در امنیت به سر می‌بریم. یعنی اگر رزمندگان آن زمان نبودند ما در امنیت نبودیم و در حال حاضر مدافعان حرم هم همین کار را انجام می‌دهند. 
عطاریانی گفت:  عکس‌های زیادی از دفاع مقدس گرفته شده است. اما عکس‌هایی هنوز در آرشیوها است که می‌توانیم از طریق برگزاری نمایشگاه‌های بیشتر، امکان در معرض دید قرار دادن آنها را نیز داشته باشیم. ما باید دائما نمایشگاه عکس برگزار کنیم و من مطمئن هستم که عکس‌هایی در آرشیو هستند که صرفا برای نمایشگاه‌ها بیرون می‌آیند و تمام عکس‌های جنگ این عکس‌هایی نیست که امروز به نمایش درآمده است و ما عکاسان زیادی در این حوزه داریم. 
نمایشگاه‌های عکس جنگ باید روحیه وطن‌پرستی را در مخاطب تقویت کند
این عکاس برجسته افزود: در بین عکس‌های جنگ حتی عکس‌‎های یادگاری هم عکس‌های خوبی است و ما باید تلاش کنیم که روحیه وطن‌دوستی و روحیه دفاع از وطن را در خودمان حفظ بکنیم و یکی از کارکردهای نمایشگاه عکس می‌تواند این مسئله باشد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۱۵ - ۱۰:۳۸
0
0
چه عجب بالاخره یکی از وطن پرستی زد
چقدر خوب که رسانه ها به وطن پرستی بپردازدند
captcha