پخش 870 دقیقه برنامه «بصیرت عاشورایی» از صداوسیمای خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3649482
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳

پخش 870 دقیقه برنامه «بصیرت عاشورایی» از صداوسیمای خراسان‌جنوبی

گروه معارف: مسئول روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از تولید و پخش 870 دقیقه برنامه تلویزیونی و رادیویی با موضوع بصیرت عاشورایی توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با همکاری صدا و سیمای خراسان جنوبی در دهه اول محرم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان جنوبی، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، عادل اربابی گفت: در طول دهه اول محرم 13 برنامه بصیرت عاشورایی در شهرستان‌های استان خراسان‌جنوبی به مدت 870 دقیقه تولید شده که در مجموع با بازپخش آن هزار و 700 دقیقه از صدا و سیمای خراسان‌جنوبی پخش شد.

وی ادامه داد: برای نخستین بار پخش زنده مراسم روز عاشورا از موقوفه حسینیه امام رضا(ع) بیرجند از شبکه‌های ملی صورت گرفت که مردم و عزاداران استقبال خوبی کردند.

مسئول روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی تصریح کرد: تولید و انعکاس بیش از 50 خبر و گزارش سوگواره بصیرت عاشورایی توسط روابط عمومی اداره کل در خبرگزاری ها و مطبوعات استانی از دیگر اقدامات انجام شده در راستای اطلاع رسانی پیرامون سوگواره بصیرت عاشورایی بود.

اربابی همچنین درباره اهداف این طرح گفت : هدف از برگزاری این طرح اجرای نیات واقفین خیراندیش با استفاده ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه در راستای مطلوب‌تر برگزار کردن مراسم عزاداری سالار شهیدان و همچنین به منظور تقویت باورهای دینی و تبیین قیام عاشورا است.

وی افزود: بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و روشنگری نسبت به خرافات و انحرافات، اجرای صحیح نیات واقفین مختص عزاداری امام حسین(ع) و اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی متناسب در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، حسینه‌ها و تکایا از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

captcha