نمایشگاهی از آثار خوشنویسی اسلامی و قرآنی در لندن
کد خبر: 3649483
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴

نمایشگاهی از آثار خوشنویسی اسلامی و قرآنی در لندن

گروه بین‌الملل: نمایشگاهی از آثار منحصر به فرد خوشنویسی اسلامی و قرآنی در نگارخانه «سم فاگ» لندن امروز (13 مهر) آغاز به کار می‌کند.

نمایشگاهی از آثار خوشنویسی اسلامی و قرآنی در لندن

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه The National؛ این نمایشگاه با نام «ریتم قلم و هنر کتاب: خوشنویسی اسلامی» تا 19 آبان ماه میزبان علاقمندان به فرهنگ و هنر اسلامی است.

آثار خوشنویسی در قالب نسخ خطی کامل یا ورقه‌های به جای مانده از نسخه‌های تاریخی قرون 13 تا 19 در محفظه‌های شیشه‌ای در این نمایشگاه ارائه شده است.

خوشنویسی اسلامی هنری است که توسط مسلمانان در پی پیدا کردن راهی برای حفظ کلام قرآن به صورت مکتوب پدید آمده و با گذشت صدها سال به یکی از فرم‌های اصلی هنر در فرهنگ اسلامی تبدیل شده است.

اندرو باتلر، متخصص هنر اسلامی در نگارخانه سم فاگ، می‌گوید: هنر خوشنویسی اسلامی که در نتیجه تلاش برای ثبت و نگهداری قرآن پدید آمد، هنری است که فرم‌های مختلف و زیبایی دارد. خوشنویسی در غرب یک سیاق ثابت هنری دارد اما در خوشنویسی اسلامی تنوع زیادی دیده می‌شود.

وی با توجه به انواع نمونه‌های ارائه شده در این نمایشگاه، گفت: پیدا کردن این طیف وسیع از آثار خوشنویسی اسلامی در یک مکان همیشه اتفاق نمی‌افتد. در این نمایشگاه نسخ اسلامی جمع آوری شده از چین تا اسپانیا ارائه شده است.

یکی از آثار مهم این نمایشگاه، برگی از قرآنی متعلق به اندلس است؛ این برگ متعلق به نسخه‌ای نایاب است که از دوران اسلامی اسپانیای جنوبی به جای مانده است/.

captcha