مستند آیین‌های عزاداری فردوس ساخته می‌شود
کد خبر: 3649486
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸

مستند آیین‌های عزاداری فردوس ساخته می‌شود

گروه معارف: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردوس از تولید فیلم مستند معرفی آیین‌های عزاداری شهرستان فردوس توسط هنرمندان کانون فیلم و عکس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردوس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان جنوبی، به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کاظم ایمان‌طلب رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی فردوس، گفت: به همت دکتر محمدجعفر یاحقی استاد دانشگاه و نویسنده فردوسی، فیلم مستندی با موضوع معرفی آیین‌های عزاداری فردوس که قدمتی دیرینه دارد، به کارگردانی سید فاضل وزیری محبوب از هنرمندان و فیلمسازان فردوس و عضو کانون فیلم  عکس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساخته می‌شود.

وی افزود: این مستند با سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر فردوس و فرمانداری شهرستان با حضور یاحقی به عنوان کارشناس و به شیوه مستند گزارشی توسط سید فاضل وزیری محبوب و هنرمندان کانون فیلم و عکس  فردوس تولید می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردوس ادامه داد: طیب نجفیان رییس کانون فیلم و عکس، محمود خضری، حامد جمجاه و سودابه قاسمی از هنرمندان و اعضای کانون، سید فاضل وزیری محبوب را در ساخت این مستند همراهی می‌کنند.

گفتنی است؛ این مستند که در ٣٠ دقیقه و یک ماهه تولید خواهد شد ضمن معرفی و آشنایی با قنات جهانی بلده، مجموعه نمونه گردشگری باغستان، آبگرم معدنی و اماکن تاریخی شهر قدیمی فردوس، آیین نخل بندان علم بندان و تعزیه کاروان اسرا و نماز ظهر عاشورا به تصویر کشیده خواهد شد.

captcha