سالانه بیش از 50 مرکز به جامعه القرآن افزوده می‌شود
کد خبر: 3649500
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
مدیرجامعه القرآن:

سالانه بیش از 50 مرکز به جامعه القرآن افزوده می‌شود

گروه فعالیت‎های قرآنی: مدیر جامعه القرآن الکریم و اهل البیت(ع) از افزوده شدن سالانه 50 مرکز به شعبات این جامعه در کشور خبرداد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی پیش از ظهر امروز 13 مهر در مراسم بهره برداری از مرکز پیش دبستانی قرآنی امام حسین مجتبی گفت: 150 هزار دانش آموز در مدارس جامعه القرآن مشغول به تحصیل هستند. 
وی افزود: 20 سال پیش این مرکز با مساعدت حجت‎الاسلام والمسلمین شهرستانی از یک مرکز کوچک شروع شد و امروز به 800 شعبه و 92مدرسه رسید و امسال نیز 10 مدرسه افتتاح شد.
مدیر جامعه القرآن الکریم و اهل البیت(ع) بیان کرد: این موسسه، یک موسسه کاملا مردمی است و هیچ بودجه خاصی نیز از هیچ نهادی دریافت نمی کند ولی این توسعه، وعده الهی بود که محقق شد؛ زیرا قرآن کریم و ائمه اطهار(ع) نیز بر لزوم حرکت کردن در مسیر درست و قطعی بودن برکت و روزی از پس این حرکت تاکید فرموده اند.
طباطبایی گفت: هر ساله بیش از 50 مرکز به مراکز تحت پوشش این موسسه اضافه می شود و روزی کسانی که در راه حق گام بر می دارند، از جایی تامین می شود که تصور آن نمی‎رود.
وی تصریح کرد: سال گذشته برگزیدگان این مرکز به تونس، الجزایر، امارات، ترکیه، عراق و... اعزام شده اند؛ سال گذشته چند تن از قرآنیان این مرکز نزد آیت الله العظمی سیستانی رفتند و ایشان برای این 20 دانش آموز بیش از 40 دقیقه سخنرانی کردند؛ این مساله نشانگر عنایات مراجع عظام تقلید ما به توسعه فعالیت‎های قرآنی است.
وی افزود: مراجع عظام تقلید همیشه مشوق توسعه فعالیت‎های قرآنی و حدیثی ویژه کودکان و نوجوانان هستند؛ تلاش ما این است که خروجی های این مراکز متخصص، متعهد و متدین باشند.
مدیر جامعه القرآن الکریم و اهل البیت(ع) بیان کرد: در این مرکز نوجوانان 15 ساله ما در حال سپری کردن دوره دکتری هستند؛ زیرا انس با قرآن استعدادهای کودکان را شکوفا می‎کند.
طباطبایی گفت: این مرکز به نقطه ای رسیده است که امروزه مردم کشورهای سنی نشین کودکان قرآنی ایرانی شیعی را دعوت می کنند که برای آنها قرآن بخواند تا این کودکان الگوی کودکان کشورهای خود باشند؛ باید کاری کنیم که دانش آموزان شیعه زینت اهل بیت(ع) باشند.
وی تصریح کرد: خیرین مدرسه ساز باید در ساخت و سازهای خود به این نکته توجه داشته باشند که خروجی های متخصص متعهدی را از این مدارس به جامعه تحویل بدهند.
captcha