تشرف سالمندان به بارگاه منور رضوی در طرح «یا معین الضعفاء»
کد خبر: 3649506
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
همزمان با دهه دوم ماه محرم صورت می‌گیرد؛

تشرف سالمندان به بارگاه منور رضوی در طرح «یا معین الضعفاء»

گروه اجتماعی: همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و دهه دوم ماه محرم‌الحرام، سالمندان و نیازمندان در قالب طرح «یا معین‌الضعفاء» به بارگاه منور رضوی مشرف می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، کاروان‌های زیارتی ویژه تشرف سالمندان و نیازمندان، 13 تا 20 مهرماه سال جاری از شهرستان‌های کاشمر، فاروج، بردسکن و افراد ناتوان و نیازمند شهر مشهد به پابوسی حضرت رضا(ع) مشرف می‌شوند.
مخاطبان این برنامه افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و بیماران خاص هستند که علاوه بر اجرای برنامه‌های فرهنگی در 3 وعده صبحانه، نهار و شام از آنان پذیرایی به عمل می‌آید.
زائرانی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه که امکان حضور و تشرف به بارگاه منور رضوی را ندارند، در قالب این طرح، میهمان حضرت رضا(ع) شده و پس از قرائت زیارت امام رضا(ع) و مدیحه سرایی مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در میهمانسرای حضرت پذیرایی می‌شوند.
این طرح یکی از برنامه‌های معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی است؛ که اهدای بسته‌های متبرک به این گروه از زائران از دیگر برنامه‌های اجرایی این طرح است.
تشرف کاروان‌های زیارتی در قالب طرح «یا معین الضعفاء» به همت خادمان بخش امداد اداره‌ امداد و تسهیلات زائران و با همکاری بخش صندلی چرخ‌دار، اداره‌ دربانان، اداره‌ انتظامات و اداره‌ نقلیه‌ حرم مطهر صورت می‌گیرد
captcha