مسابقات قرآن منطقه‌ای دادگستری خراسان جنوبی برگزار می‌شود
کد خبر: 3649508
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
آذرماه 96؛

مسابقات قرآن منطقه‌ای دادگستری خراسان جنوبی برگزار می‌شود

گروه فعالیت های قرآنی: رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، با بیان اینکه مسابقات قرآن منطقه‌ای دادگستری خراسان جنوبی آذر 96 برگزار می‌شود، گفت: انس و تدبر در قرآن هدف اصلی مسابقات قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت الاسلام مهدی عباسی امروز 12 مهر جاری در جلسه مشترک اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیره استان با معاونت فرهنگی دادگستری خراسان جنوبی، اظهار کرد: آیات قرآن منبع برکت، حکمت و کرامت است و انسانی که قرآنی باشد صاحب همه این ویژگی‌های قرآنی است.

وی بر ضرورت اقامه قرآن تأکید کرد و گفت: اگر قرآن در کشورهای اسلامی اقامه شود برخی از آنها نظیر آل‌سعود با صهیونیست‌ها هم پیمان نمی‌شوند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به فجایع میانمار و کشتار وحشیانه مسلمانان روهینگیا، افزود: اگر قاریان در فرصت‌های بین‌المللی پیام مظلومیت محرومان را فریاد بزنند، در حقیقت در راستای اقامه قرآن حرکت کرده‌اند.

عباسی با اشاره به تاکیدات پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومان (ع) در زمینه کاربردی کردن موضوعات قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی تصریح کرد: عمل به فرامین قرآنی و تلاش در راستای تحقق آن تاثیر بسزایی در اصلاح جامعه خواهد داشت.

وی با تأکید بر فرهنگ‌سازی توجه به فرامین قرآنی در بین جوانان و نوجوانان، عنوان کرد: خانواده‌ها راهبردی‌ترین نقش را در این زمینه دارند.

معاون فرهنگی دادگستری خراسان جنوبی با تقدیر از اقدامات قرآنی اوقاف و برگزاری برنامه‌های مختلف در این زمینه، گفت: باید با اعمال سیاست‌های تشویقی جوانان و نوجوانان را به انجام این برنامه‌ها ترغیب کرد.

وی ادامه داد: در راستای استفاده از تجربیات اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی این جلسه مشترک گذاشته شده است.

لازم به ذکر است؛ در آذرماه 96 مسابقات قرآن منطقه‌ای دادگستری خراسان جنوبی با حضور استان‌های خراسان رضوی-یزد-هرمزگان-کرمان-سیستان و بلوچستان به میزبانی خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

captcha