ورود متخصصان برق سبزوار به حوزه ساخت بازی‌های دینی و قرآنی
کد خبر: 3649515
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳

ورود متخصصان برق سبزوار به حوزه ساخت بازی‌های دینی و قرآنی

گروه شهرستان‌ها: عضو هیئت علمی گروه مهندسی برق دانشگاه حکیم سبزواری با ابراز اینکه ساخت بازی های الکترونیکی و اسلامی نیاز امروز جامعه است، گفت: در پروژه‌های پیش رو، به دنبال بومی کردن و طراحی بازی‌های اسلامی و قرآنی هستیم.

رضا روشنفکر، عضو هیئت علمی گروه مهندسی برق _ قدرت دانشگاه حکیم سبزواری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه بومی سازی بازی‌های الکترونیکی نیاز جامعه امروز ایران است، اظهار کرد: در حال حاضر با کمک جمعی از نخبگان سبزواری با ورود به حوزه بازی‌های الکترونیکی در حال طراحی و ساخت بازی‌های دینی‌ برای کودکان هستیم.
وی با اشاره به اینکه در بسیاری از بازی‌های وارداتی از موسیقی و الگوهای غربی استفاده می‌شود، ادامه داد: در این پروژه‌ها به دنبال بومی کردن و طراحی بازی‌های اسلامی و قرآنی هستیم.
روشنفکر با ابراز اینکه آموزش مسائل دینی و قرآنی یکی از مواردی است که کودکان به آن نیاز دارند، افزود: برای یازدهمین همایش ملی و دومین جشنواره فرهنگ و مدیریت جهادی در مشهد، در حال طراحی و ساخت یکی از این بازیها درباره ائمه اطهار(ع) برای کودکان هستیم که  در زمان خودش ارائه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این همایش در 22 آبان سال جاری برگزار خواهد شد، گفت: برای ساخت بیشتر این نوع بازی‌ها به ویژه در زمینه قرآنی، پیشنهادات خودمان را به متخصصان حوزه علمیه و جمعی از روحانیون ارائه کردیم و منتظر پیشنهاد آنها در این زمینه هستیم.

captcha