گرامیداشت استاد مروت در کرسی‌های نفحات القرآن
کد خبر: 3649535
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
در دهه دوم محرم صورت می‌گیرد؛

گرامیداشت استاد مروت در کرسی‌های نفحات القرآن

گروه جلسات و محافل: کرسی‌های تلاوت نفحات القرآن، در دهه دوم محرم الحرام، ویژه گرامیداشت مرحوم استاد مروت، با تلاوت قاریان ممتاز و بین‌المللی حمیدرضا احمدی وفا، احمد مرادی، مهدی غلام‌نژاد، حبیب صداقت و علی دولت‌آبادی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کرسی‌های تلاوت مجلسی به همت دارالقرآن نفحات‌القرآن در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری درباره برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن کریم از ابتدای فروردین سال ۱۳۹۵ به مدیریت مسعود سیاف‌زاده، قاری و حافظ ممتاز کشورمان آغاز شده است. این طرح به‌تدریج با تبلیغات وسیعی که در فضای مجازی و خبرگزاری‌ها صورت گرفت، فعالیت آنان در سطح شهر تهران گسترش یافت.

در ادامه این کرسی‌ها، پنجشنبه 13 مهرماه از ساعت 19:30 ، صد و سی و دومین کرسی نفحات القرآن در خیابان ایران، کوچه شهید گل محمدی، کوچه شهید ندائ‌پور، بن بست ولی عصر(عج)، هیئت امام صادق(ع) با تلاوت احمد مرادی، قاری ممتاز کشورمان برگزار می‌شود.

صد و سی و سومین کرسی نفحات‌القرآن، شنبه 15 مهرماه پس از نماز عشاء در تهرانسر، شهرک دریا، مسجد الغدیر با تلاوت مهدی غلام‌نژاد، قاری بین‌المللی کشورمان برگزار خواهد شد. همچنین، صد و سی و چهارمین کرسی، با تلاوت یونس عربجزی، قاری ممتاز کشورمان در خیابان ایران، کوچه شهید گل محمدی، کوچه شهید ندائی‌پور، بن بست ولیعصر(عج)، هیئت امام صادق(ع) در روز شنبه 15 مهرماه از ساعت 19:30 برگزار می‌شود.

دوشنبه 17 مهرماه نیز، دو کرسی تلاوت در تهرانسر و تهران نو برگزار می‌شود. صد و سی و پنجمین کرسی نفحات، با تلاوت حبیب صداقت، قاری ممتاز کشورمان در تهرانسر، شهرک پاسداران، مسجد النبی(ص) و صد و سی و ششمین کرسی با تلاوت علی دولت آبادی، قاری نوجوان خوشخوان در خیابان دماوند، بعد از پل خاقانی، مسجدجامع امام صادق(ع) برگزار خواهد شد.

صد و سی و هفتمین کرسی تلاوت نفحات القرآن نیز با تلاوت حمیدرضا احمدی وفا، قاری بین‌المللی کشورمان، در مسجد رحمتیه واقع در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه پس از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.

کرسی های نفحات در دهه دوم محرم، گرامیداشت استاد مروت

یکی از اهداف نفحات‌القرآن، از برگزاری این کرسی‌ها در مساجد و هیئات، ایجاد زمینه‌ای برای جذب اقشار مختلف مردم به استماع تلاوت قرآن کریم، ترویج فرهنگ  قرآنی در هیئات است؛ چرا‌که متأسفانه، قرآن کریم در بیشتر هیئات و جلسات عترت، جایگاهی ندارد و اگر هم قرآنی تلاوت شود، در اول مراسم و برای تبرک جلسه و جمع شدن مردم است.

این در حالی است که مقام معظم رهبری در دیداری که ۱۸ خرداد ۹۵ با جامعه قرآنی داشتند، تأکید کردند: «جلسات تلاوت قرآن باید رواج پیدا کند. منظور از جلسه تلاوت قرآن این است که جلسه‌ای تشکیل بشود، افراد حاضر بشوند،‌ قاری قرآن بنشیند آنجا یک ساعت -کمتر یا بیشتر- قرآن بخواند؛ مستمعین [هم] فقط برای شنیدن قرآن بیایند آنجا بنشینند؛ بیایند بنشینند و قرآن را بشنوند. این خیلی مؤثّر است. اصلاً جلسه برای قرآن. مثل اینکه جلسه برای محبّت اهل‌ بیت‌(ع) می‌گذاریم، جلسه‌ مرثیه یا جشن برای ائمه‌(ع)- یکی از دو ثقل، اهل بیت(ع) هستند، یک ثقل دیگر هم قرآن است؛ جلسه برای قرآن بگذارید».

علاقه‌مندان برای دستیابی به تلاوت‌ها و گزارش‌های تصویری این کرسی‌های تلاوت به کانال تلگرامی نفحات‌القرآن به نشانی nafahatalquran@ مراجعه کنند. همچنین مساجدی که خواستار برگزاری این کرسی‌های تلاوت هستند، می‌توانند با شماره ۰۹۱۲۸۰۴۶۸۴۳ روابط عمومی دارالقرآن نفحات‌القرآن تماس گرفته و برای برگزاری این کرسی‌های تلاوت در مسجد خود اعلام آمادگی کنند. 

captcha