طرح اعزام مستمر مبلغین خواهر در چهارمحال و بختیاری اجرایی می‌شود
کد خبر: 3649558
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵
حجت‌الاسلام قیصری:

طرح اعزام مستمر مبلغین خواهر در چهارمحال و بختیاری اجرایی می‌شود

گروه فرهنگی: رئیس اداره مبلغات خواهر دفتر تبلیغات اصفهان بابیان اینکه آموزش بانوانِ مناطق محروم نادیده گرفته‌شده است، گفت: طرح اعزام مستمر مبلغات خواهر در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد قیصری، رئیس اداره مبلغات خواهر دفتر تبلیغات اصفهان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، با اعلام این خبر، گفت: با توجه به اینکه بانوان نیمی از جمعیت جامعه‌ اسلامی را تشکیل می‌دهند و با توجه به اینکه بانوان اصلی‌ترین عنصر و به عبارتی تضمین‌کننده سلامت روحی، روانی و اقتصادی، اجتماعی خانواده هستند و به‌عنوان مهره‌های اصلی در تحکیم بنیان خانواده هستند و نقشی بی‌بدیل و تأثیرگذار در تربیت فرزندان بر عهده‌دارند، لذا اداره‌ امور مبلغان خواهر دفتر تبلیغات اصفهان که متکفل امور تبلیغی خواهران مبلغه است در آبان سال ۱۳۹۵ طرحی را با عنوان «طرح اعزام مستمر هفتگی مبلغان خواهربه مناطق محروم و آسیب‌پذیر» در دستور کار خود قرار داد.
حجت‌الاسلام قیصری افزود: از آنجایی که مبلغین خواهر در تبلیغ چهره به چهره می‌توانند بهترین حلقه‌ واسط برای اثرگذاری برای بانوان و دختران جامعه باشند، می‌توانند نقش بسیار سازنده‌ای در ایجاد تحول در جامعه و خانواده داشته باشند.
وی ادامه داد: از اصول اولیه و بدیهی در تربیت، ارتباط مستمر بین مربی و متربی است که متأسفانه در فرایند اعزام، اعزام مبلغات خواهر، مورد بی‌مهری و بی‌توجهی واقع شده و نیازمند نگاهی دوباره است و می طلبدبه این مهم نگاه ویژه‌تری شود.
حجت‌الاسلام قیصری گفت: از آبان سال ۹۵ تاکنون ۱۰۰ نقطه‌ تبلیغی که ۷۰ نقطه‌ آن در شهر اصفهان و حاشیه اصفهان بوده و ۳۰ مورد هم در استان چهارمحال و بختیاری است، شناسایی شده و طرح اعزام مستمر مبلغات خواهر بناست در این مناطق کلید بخورد و اجرایی بشود.
رئیس اداره مبلغات خواهر دفتر تبلیغات اصفهان بیان کرد: هدف از برگزاری این طرح حضور خواهر مبلغه در مناطق محروم و آسیب‌پذیر فرهنگی است، یعنی نقاطی که نه مسجد و نه پایگاه بسیج و نه هیچ مرکز فرهنگی مذهبی وجود نداشته باشد و در این مناطق به صورت هفتگی مباحث معرفتی، خانوادگی، سبک زندگی اسلامی را بیان و از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنند.
وی ادامه داد: این طرح به حول و قوه‌ الهی در طول یک سالی که از شروع آن می‌گذرد بازدهی خوبی داشته و اثرات و نتایج بسیار مثبتی داشته است و قرار است از این به بعد دفتر تبلیغات استان اصفهان از اعزام انفرادی مبلغات خواهر پرهیز کند و رویکرد آن به سمت اعزام‌های گروهی است.
حجت‌الاسلام قیصری گفت: در استان چهارمحال و بختیاری ۲۵ تا ۳۰ نقطه از مناطق محروم در تمامی شهرستان‌های این استان در شروع طرح و فاز اول شناسایی شده است و طلابی که دارای شرایط اعزام هستند بعد از شناسایی در آزمون مصاحبه شرکت می‌کنند و بعد از مصاحبه، مبلغات توانمند از جهات مختلف مشخص و به ترتیب اولویت به این مناطق اعزام می‌شوند.

captcha