گزارشی از مسابقات یک روزه قرآن خانواده کارکنان نیروی زمینی سپاه
کد خبر: 3649582
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰

گزارشی از مسابقات یک روزه قرآن خانواده کارکنان نیروی زمینی سپاه

گروه مسابقات: هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن خانواده کارکنان نیروی زمینی سپاه روز گذشته برگزار شد و نفرات برتر این مسابقات نیز تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خانواده کارکنان نیروی زمینی سپاه، که از صبح روز پنج شنبه 13 مهرماه آغاز شده بود، در شامگاه این روز و در مجتمع فرهنگی غدیر تهران به کار خود پایان داد.
این مسابقات یک روزه با رقابت 260 شرکت‌کننده در بخش آقایان و بانوان و در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم برگزار شد.
مراسم افتتاحیه این مسابقات که با حضور آیت الله سیداحمد خاتمی، از اعضای مجلس خبرگان رهبری و سردار پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه برگزار شد.
در بخشی از مراسم افتتاحیه این مسابقات، آیت الله خاتمی، طی سخنانی با اشاره به اینکه قرآن عنصر حیات بخش زندگی بوده و انس با آن اهمیت زیادی دارد به بحث مستحب بوده نگاه کردن به قرآن اشاره و اظهار کرد: افرادی که به افتخار حفظ قرآن کریم نائل آمده‌اند، باید کاری کنند که این کتاب آسمانی یادشان نرود و سپاسگزار نعمتی که خداوند برای آنها در نظر گرفته است، باشند.
آیت الله خاتمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این مراسم به گسترش بحث حفظ قرآن و تربیت حفاظ قرآن در کشور اشاره و بیان کرد: روزگاری نه چندان دور وهابی‌ها نداشتن حافظ قرآن در کشور را به ما متذکر می‌دادند و می‌گفتند شما به عدد انگشتان دست حافظ قرآن ندارید، اما امروز بسیار خرسند هستیم که هزاران حافظ قرآن در کشور تربیت شده است، این نشان می دهد حفظ قرآن کریم از افتخارات شیعه است‌.
این عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به اهمیت تفسیر قرآن کریم نیز اشاره کرد و گفت: حفظ قرآن کریم هر چه گسترش یابد، مطلوب است و خوشبختانه هم در عرصه تلاوت، و هم در عرصه حفظ قرآن کریم شاهد گسترش و رشد خوبی هستیم، جا دارد در زمینه تفسیر و تدبر نیز اقداماتی صورت بگیرد تا به این رشد برسیم. گذراندن دوره‌های تفسیر برای حفاظ قرآن کار مطلوبی است که می‌تواند، صورت بگیرد.  
با برگزاری مراسم افتتاحیه این مسابقات، رقابت‌ها در شش رشته و با حضور 260 نفر آغاز شد و در دو نوبت صبح و بعدازظهر در مجتمع غدیر تهران ادامه یافت.
سرانجام نیز این رقابت‌ها قبل از اذان مغرب به کار خود پایان داد و مراسم اختتامیه آن نیز شامگاه روز گذشته 13 مهرماه با حضور جمعی از مسئولان نیروی زمینی سپاه و با هدف تجلیل از برگزیدگان رشته‌های مختلف برگزار شد.
این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و پس از آن، علی اکبر پورچمشیدیان، معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه ضمن ارائه گزارشی از این مسابقات به بیان برخی فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه فعالیت قرآنی و فرهنگی در نیروی زمینی سپاه پرداخت.
همچنین در این مراسم علاوه بر تجلیل از نفرات برتر رشته‌های مختلف از «امیرحسین اسلامی» حافظ کل قرآن و از مدافعان حرم، با اهدای لوح یادبود تجلیل به عمل آمد.
مداحی آقای «سلیمی» از مادحین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بخش پایانی مراسم اختتامیه هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن خانواده کارکنان نیروی زمینی سپاه بود.
captcha