برگزاری کنگره بین‌المللی شعر «پیامبر مهربانی» در زاهدان
کد خبر: 3649615
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹

برگزاری کنگره بین‌المللی شعر «پیامبر مهربانی» در زاهدان

گروه فرهنگی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: دومین کنگره بین‌المللی شعر «پیامبر مهربانی» با هدف تقویت وحدت و اخوت در امت مسلمان، همزمان با هفته وحدت در شهرستان زاهدان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان، 13 مهرماه در نشست خبری با موضوع کنگره شعر پیامبر مهربانی، در جمع خبرنگاران گفت: دومین کنگره بین‌المللی شعر «پیامبر مهربانی» با هدف تقویت وحدت و اخوت در امت مسلمان، همزمان با هفته وحدت در شهرستان زاهدان برگزار می‌شود.
وی یادآور شد: نخستین کنگره « پیامبر مهربانی» سال گذشته به میزبانی سیستان و بلوچستان برگزار شد که شامل زبان‌های فارسی، عربی، ترکی، بلوچی و کردی می‌شد و در آن، شاعران برجسته‌ای از سراسر کشور و همچنین از کشورهای هند، افغانستان، پاکستان و عمان حضور داشتند. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه استان سیستان وبلوچستان نماد وحدت شیعه و سنی در کشور است، بیان کرد: هدف از برگزاری این برنامه شناخت مشترکات مذاهب در قالب شعر و ادبیات و افزایش همبستگی و انسجام مسلمانان است.
وی افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این کنگره می‌توانند تا 15 آبان‌ماه، آثار خود را با موضوعات «از شبانی تا شبانه‌های عروج»، «شرح درد اشتیاق»، «مهربان باشیم»، «وحدت و برادری» و «منادی عدالت و آزادی» به دبیرخانه دائمی کنگره بین المللی شعر «پیامبر مهربانی» به نشانی زاهدان، بلوار خرمشهر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یا نشانی الکترونیکی payambarmehrabani@mihanmail.ir ارسال کنند.
مسگرانی با بیان اینکه این کنگره در 2 بخش بخش شعر نو و کلاسیک برگزار می‌شود، ادامه داد: برای شرکت کنندگان در هر بخش، ارسال حداقل سه شعر و حداکثر 50 بیت الزامی است.
captcha