ضرورت اقدامات پیشگیرانه و پیش‌دستانه ناجا برای حفظ امنیت در ابعاد مختلف
کد خبر: 3649617
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد:

ضرورت اقدامات پیشگیرانه و پیش‌دستانه ناجا برای حفظ امنیت در ابعاد مختلف

گروه سیاسی: فرمانده ناجا با بیان اینکه ناجا در یکسال گذشته توانسته از افزایش جرائم جلوگیری کند، گفت: حفظ امنیت در ابعاد نظامی، اقتصادی، فرهنگی و اخلاقی از وظایف ناجا است و باید در این باره اقدامات پیشگیرانه و پیش‌دستانه انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) سردار سرتیپ حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی به مناسبت فرارسیدن هفته نیروی انتظامی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گزارشی از عملکرد این نیرو ارائه داد.
وی با بیان اینکه معتقدیم حفظ و ارتقای نظم و امنیت جزو وظایف ذاتی این نیرو است، گفت: بنابر تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری ارتقا و حفظ امنیت و نظم به عهده نیروی انتظامی است و در این عرصه همکاران ما سعی کرده‌اند با تمام وجود از آبرو، ناموس و جان مردم دفاع کنند و نشانه آن هم شهدایی است که در دوران دفاع مقدس و پس از آن برای استقرار نظم و امنیت تقدیم اسلام و مردم عزیز کرده‌اند.
وی افزود: نیروی انتظامی برای حفظ امنیت از تمام ظرفیت، امکانات و نیروهای خود استفاده می‌کند. امروز در اقصی نقاط کشور به ویژه مرزها، نیروی انتظامی حراست از امنیت کشور را برعهده دارد و با همکاری سپاه، ارتش و بسیج توانسته حافظ خوبی برای مرزها باشد و با هر تحرکی که در مرزها مشاهده کند با قاطعیت و فوریت برخورد می‌کند.
اشتری اظهار کرد: حضور نیروی انتظامی در جاده‌ها، مرزها، شهرها و روستاها در تمام فصول نشا‌ن‌دهنده آمادگی و عزم راسخ فرزندان این مرز و بوم می‌باشد.
فرمانده ناجا عنوان کرد: ما در برخورد با جرائم در حوزه‌های مختلف در یکسال گذشته موفقیت‌های خوبی داشتیم و نیروی انتظامی در این مدت توانسته با یک بنیه و توان خوب وظایف خود را انجام دهد و از افزایش جرائم جلوگیری کند.
وی یادآور شد: ما معتقدیم حفظ امنیت در ابعاد نظامی، اقتصادی، فرهنگی و اخلاقی از وظایف ناجا است و باید در این باره اقدامات پیشگیرانه و پیش‌دستانه انجام دهیم.
اشتری عنوان کرد: در دهه اول محرم که بیش از صدها هزار مراسم عزاداری در سراسر کشور برگزار شد مجموعه ناجا در کنار عزاداران حضور داشت و اجازه نداد ناامنی رخ دهد. با توجه به اینکه اطلاع داشتیم که افرادی که مخالف مردم و اینگونه مراسم‌ها هستند به دنبال اجرای ناامنی در این ایام می‌باشند.
وی ابراز کرد: هوشیاری مردم و همراهی هیئات مذهبی و حضور مقتدرانه و هوشمندانه ناجا باعث شد که ناامنی و اتفاق خاصی در این ایام رخ ندهد.
اشتری اظهار کرد:  در این ایام هم برای مراسم بزرگ و جهانی اربعین آماده می‌شویم که هر ساله میلیون‌ها نفر در این ایام به سمت عتبات می‌روند و برقراری نظم، امنیت و برنامه‌ریزی برای تسهیل تردد آنها کار بزرگی است که جز با عنایت و لطف پروردگار، امام حسین(ع) و شهدا و همت مسئولان نمی‌توان این جمعیت عظیم را در یک مقطع کوتاه با نظم و آرامش هدایت کرد.
فرمانده ناجا اضافه کرد: در حوزه مقابله با جرائم فضای مجازی نیز اقدامات خوبی صورت گرفت و با اینکه این جرائم بیش از 40درصد افزایش یافت اما کشفیات جرائم بیش از رشد جرائم بود.
وی ادامه داد: توصیه من به خانواده‌ها و جوانان این است که راهنمایی‌های پلیس درباره فضای مجازی را رعایت کنند تا به دام گروه‌های فساد نیفتند.
اشتری در پایان ابراز کرد: ما افتخار این را داریم که همواره وصایای حضرت امام(ره) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را سرلوحه و نصب‌العین کار خود قرار داده‌ایم و در پاسداری از هنجارها و ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌ایم و امیدواریم توفیقات بیشتری در این عرصه داشته باشیم.    
 
      
captcha