اخذ سند مالكیت اراضی 80 میلیارد ریالی موقوفات زالی در شهرستان بیضا
کد خبر: 3649628
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴

اخذ سند مالكیت اراضی 80 میلیارد ریالی موقوفات زالی در شهرستان بیضا

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیضا از اخذ یک فقره سند مالکیت اراضی موقوفات زالی این شهرستان به ارزش 80 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، محمد قاسم‌پور، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیضا روز گذشته، 13 مهرماه بیان کرد: سند مالکیت یک قطعه زمین زراعی از موقوفات حاج خلیل زالی به مساحت 80 هکتار اخذ شد.

وی با بیان اینکه این زمین زراعی تحت پلاک ثبتی 940(مزرعه شیخی) است، گفت: ارزش تقریبی این اراضی 80 میلیارد ریال است.

بنابر این گزارش، موقوفه زالی یکی از بزرگترین موقوفات کشور است که بیش از 12 رقبه را شامل می‌شود. واقف نیک‌اندیش مرحوم حاج خلیل زالی در سال 1240 هجری شمسی در شیراز متولد شد، وی پس از گذراندن دوران کودکی، در یکی از مکتب‌خانه‌های شیراز مشغول به تحصیل شد و پس از اتمام تحصیلات در جوانی به کسب و کار و تجارت روی آورد و به منظور نیل به اهداف خود راهی هندوستان شد.

حاج خلیل زالی پس از چندین سال تلاش و زحمت با سرمایه فراوانی که از راه تجارت کسب کرده بود برای خدمت به هموطنان خود دست از تجارت کشید و به میهن بازگشت و در اراضی ملکی خود که اکنون جزو اراضی موقوفه اسا به کشاورزی و زراعت پرداخت.

این واقف نیك‌اندیش در طول زندگی پربار خود همواره حاصل دسترنج خود را صرف مستمندان و افراد بی بضاعت می‌كرد و در سن 90 سالگی دار فانی را وداع گفت و مرحوم پنج سال قبل از فوت کلیه اموال خود را وقف كرد که خود هدف خویش را از این عمل خیرخواهانه تقرب به ساحت مقدس حضرت ربوبیت و پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) و خدمت به هموطنان خود ذکر كرده است.

اراضی موقوفه حاج خلیل زالی در سمت شمال شرقی شیراز و روستای باجگاه، شهر صدرا، اراضی سوه و پشت باغ بیضاء، خفر، کوار واقع شده که طبق نیات واقف درآمد حاصله از اراضی فوق باید به مصرف کودکان بی‌سرپرست، بیماران بی‌بضاعت، دانش‌آموزان نیازمند و خدمات آموزشی و بهداشتی به جامعه هزینه شود.

captcha