غفلت؛ آسیب جدی در مسیر عبودیت است
کد خبر: 3649631
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
میرزایی:

غفلت؛ آسیب جدی در مسیر عبودیت است

گروه سیاسی: امام جمعه موقت ابهر گفت: انسان غفلت‌زده به خطرات، آسیب‌ها، هشدارها و عبرت‌ها توجه نداشته و در عالم بی‌خبری به سر می‌برند لذا یکی از آسیب‌های جدی برای پیمودن مسیر عبودیت و بندگی خدا، غفلت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام مسیح‌الله میرزایی، امام جمعه موقت ابهر ظهر امروز 14 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ابهر اظهار کرد: یکی از آسیب‌های جدی برای پیمودن مسیر عبودیت و بندگی خدا، غفلت است.

وی با اشاره به اینکه انسان غفلت‌زده به خطرات، آسیب‌ها، هشدارها و عبرت‌ها توجه نداشته و در عالم بی‌خبری به سر می‌برند، افزود: به تعبیر قرآن «آنان دل‌هایی دارند که با آن حق را درک نمی‌کنند و چشمانی دارند که با آن نمی‌بینند و گوش‌هایی دارند که با آن نمی‌شنوند آنان همچون چهارپایان بلکه گمراه‌ترند، آنان همانند غافلانند». و در نتیجه اهل تشخیص و تمییز نیستند و با پندارهایشان زندگی می‌کنند.

حجت‌الاسلام میرزایی با اشاره به نظارت الهی بر عملکرد انسان‌ها عنوان کرد: غفلت و بی‌خبری شاید آن زمان موجه باشد که فرد غافل خود مورد غفلت واقع شده و در رصد و سیطره خداوندی قرار نگرفته باشد در صورتی که نظام آفرینش حسب آیات و روایات به خود رها شده نیست و خداوند بر همه افراد و رفتار و کردارهای آنها آگاه است.

وی افزود: چگونه می‌توان غافلانه زیست در حالی که آفریدگار جهانیان هرگز از انسانها غافل نیست غافلان غفلت خود را فرافکنی کرده و دچار این پندار بی‌اساس می‌شوند که خداوند نیز شاید از مخلوقات خود بی‌خبر است

امام جمعه موقت ابهر با اشاره به برخی از ثمرات تقوا تاکید کرد: آن چیزی که نقطه مقابل غفلت است تقواست تقوا یعنی به هوش بودن و دائم مراقب بودن تقوا یعنی مواظب باشید هر عمل که از شما سر می‌زند منطبق به مصلحتی باشد که خدای متعال برای شما در نظر گرفته است.

حجت‌الاسلام میرزایی تصریح کرد: تقوا چیزی نیست که کسی بتواند یک لحظه آنرا رها کند اگر از آدم غافل دهها گناه سر زند اصلاً حس نمی‌کند که گناه کرده است ولی آدم متقی طبق آیه 201 سوره اعراف نقطه مقابل اوست.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان زنجان در ادامه با تبریک هفته ناجا و تقدیر از زحمات شبانه روزی عزیزان خدوم نیروی انتظامی تصریح کرد: نیروی انتظامی ملجأ و پناهگاه مردم است.

وی با اشاره به برخی از شاخصه‌های دینی در نیروهای مسلح اظهار کرد: امیرالمومنین علی (ع) در نامه 53 نهج‌البلاغه می‌فرماید سربازان به اذن خداوند دژ مردم، زینت زمامداران مایه عزت دین و امنیت‌اند و کار شهروندان جز به آنان استوار نمی شود.

این مقام قضایی با تشکر و تجلیل از حضور گسترده مردم عاشورایی استان در هیئت‌های مذهبی و دسته عزاداری حسینیه اعظم و زینبیه اعظم زنجان که یکبار دیگر شور و شعور حسینی این خطه و دیار غواصان دریادل را در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به نمایش گذاشتند، خاطرنشان کرد: ماه محرم و صفر یک فرصت مناسب و مغتنم برای نشر معارف دینی و تشریح ابعاد نهضت عاشورای حضرت اباعبدالحسین (ع) است.

حجت‌الاسلام میرازیی تاکید کرد: یکی از مظلومیت‌های نهضت امام حسین (ع) تمرکز برخی از مادحین و منبری‌ها بر صفحه ترحم‌آور واقعه عاشوراست و متأسفانه مدتی است تلاش شده بدون معرفی ابعاد نهضت حسینی از مردم اشک چشم گرفته شود و به جنبه‌های اخلاقی و قهرمانی نهضت که از علل ماندگاری آن است کمتر پرداخته شود.

وی افزود: عاشورا تجلی‌گاه تمام فضایل و مکارم اخلاقی و انسانی در سخت‌ترین شرایط زندگی یک انسان گرفتار و مستأصل به تمام معنی است و در روز عاشورا تمام فضایل در عالی‌ترین رتبه تجلی پیدا کرد و لذا چرا از ولایت‌پذیری اصحاب، صبر امام بر مصیبت، عزت و آزادگی امام حسین (ع) در مقابل دشمن و اهتمام ویژه آن حضرت به فریضه نماز و امربه معروف و نهی از منکر وبه تلاوت قرآن و دعا و استغفار و توبه‌پذیری و شجاعت امام حسین(ع) در روز عاشورا غفلت می‌شود و هم چنین چرا در مورد نفاق، دنیازدگی، غفلت و منشأ ددمنشی لشگریان یزید بصورت تحلیلی بحث نمی‌شود.

captcha