ثبت نام 4 میلیون دانش‌آموز در سامانه حفظ قرآن
کد خبر: 3649638
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳

ثبت نام 4 میلیون دانش‌آموز در سامانه حفظ قرآن

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از ثبت نام چهارمیلیون دانش آموز در سامانه حفظ قرآن کریم خبر داد و گفت: طرح مصباح الهدی که برش‌هایی از زندگی ائمه است از جمله برنامه‌های اصلی ماست و 17 عنوان کتاب در این خصوص به دانش آموزان معرفی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) ایسنا نوشت: محمدرضا مسیب زاده به بیان مهمترین برنامه‌های این اداره کل در سال تحصیلی جاری پرداخت و اظهار کرد: در این سه حوزه ارزشمند در کنار همه فعالیت‌های برنامه ریزی شده که در قالب کتابچه ندای رحمت منتشر شده و در اختیار ادارات استان ها قرار گرفته است؛ سه منشور برای طرح‌های ویژه و محوری داریم.

وی افزود: در حوزه قرآن طرح حفظ آیات الهی که از منویات مقام معظم رهبری و پیرو موکدات رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور است را مدنظر داریم. آموزش و پرورش اولین ارگانی بود که به این امر لبیک گفت و طرح حفظ موضوعی و ترتیبی را برنامه ریزی کردیم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سامانه جامعی در این زمینه راه اندازی کرده‌ایم که تا کنون چهار میلیون نفر در آن ثبت نام کرده‌اند عنوان کرد: از حافظ نیم جزء قرآن تا حافظ کل قرآن دراین سامانه ثبت نام کرده‌اند.

مسیب زاده افزود: در حوزه نماز نیز اجرایی شدن سند توسعه و تقویت امر اقامه نماز در مراکز آموزشی از اولویت های اصلی ماست. مدیریت برنامه یاوران نماز با هماهنگی ستاد اقامه نماز ویژه آموزش مدیران مدارس اجرا می‌شود. در حوزه عترت نیز طرح مصباح الهدی که برش هایی از زندگی ائمه است از برنامه‌های اصلی ماست و 17 عنوان کتاب در این خصوص به دانش آموزان معرفی می‌شود. این سه طرح محوری در کنار فعالیت 750 دارالقرآن در کشور به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین با اعلام این خبر که دومین دوره توانمندسازی کارشناسان،روسای ادارات و کارشناسان مسئول استان ها و مناطق آموزش و پرورش از 15 تا 18 مهرماه در اردوگاه میرزاکوچک خان رامسر برگزار می‌شود اظهار کرد: بروز رسانی اطلاعات و همچنین تجلیل از زحمت کشان و فعالان عرصه قرآن، عترت و نماز و تبیین فعالیت‌های سال تحصیلی جدید با حضور مسئولین قرآنی سطح کشور در کلیه بخش ها اعم از وزارت ارشاد، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، صدا و سیما و سازمان اوقاف انجام می‌شود. توسعه فعالیت های قرآنی از دیگر اهداف اصلی برگزاری این دوره توانمندسازی است. 1000 نفر از کارشناسان قرآنی از سراسر کشور در این دوره حضور خواهند داشت و بزرگترین گرهمایی در این عرصه است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: علاوه بر این، مراسم اختتامیه طرح تلویزیونی اسرا نیز به طور همزمان در اردوگاه رامسر برگزار می‌شود و از 20 برگزیده این طرح تجلیل خواهد شد.
captcha