دفاع نرم حضرت زینب(س) در مقابل جنگ نرم دشمن
کد خبر: 3649660
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷
آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد:

دفاع نرم حضرت زینب(س) در مقابل جنگ نرم دشمن

گروه سیاست و اقتصاد: امام‌جمعه مشهد با اشاره به اینکه شگرد باعظمت و فناوری قهرمانانه زینب کبری(س) و اهل‌بیت امام حسین(ع)، دفاع نرم در مقابل جنگ نرم بنی‌امیه و دشمن بود، گفت: دشمن در جنگ نرمش تصمیم داشت پیغمبر(ص) را از چشم‌ها بیندازد، اما اهل بیت(ع) در دفاعی که از خود نشان دادند و حضرت زینب(س) با جمله «ما رأیتُ الاّ جمیلاً»، دشمن را شکست دادند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی،‌ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی علم‌الهدی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد ظهر امروز، 14 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حرم رضوی با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: «محور اقتدار نظام، نیروی انتظامی است»، جریانی که در عرصه ظهور و بروز قدرت نظام، آرامش و رفاه زیستی مردم و اصول همزیستی جامعه را در قالب مقررات و نظامات بر حسب اقتدار نظام تنظیم می‌کند، نیروی انتظامی است.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به ایام شهادت جان‌گداز سیدالشهدا(ع) و اسارت اهل‌بیت امام حسین(ع)، تشریح کرد: مسئله اسارت به‌عنوان فصل دوم انقلاب عاشورا، نقش دفاع نرم در برابر جنگ نرم را داشت.
وی ادامه داد: دستگاه یزیدی بعد از جنگ سخت و سرکوبی که نسبت به وجود اباعبدالله(ع) و یارانشان در کربلا انجام دادند، جنگ نرم را در مسیر اهداف خود ادامه دادند، زیرا مسئله حسین کشی تنها مسئله براندازی اباعبدالله(ع) نبود، مسئله حسین کشی در راستای براندازی اساس اسلام و دین بود.
جنگ نرم بنی‌امیه برای تحقیر اهل‌بیت(ع)
وی با بیان اینکه بنی‌امیه برای تحقیر اهل‌بیت(ع)، دست به جنگ روانی زد، تصریح کرد: اگر بنا شد ابهت و صلابت رسول‌الله(ص) به‌عنوان جریان اقتدار از چشم مردم ریخت، دیگر اسلام هم براندازی شده بود، این‌ افراد به دنباله‌ جنگ سخت، جنگ نرم را آغاز کردند.
امام جمعه مشهد افزود: برای این‌که صلابت پیغمبر(ص) را از چشم‌ها بریزند، فرزندان پیغمبر(ص) را در یک رویارویی و درگیری کشتند، اهل‌بیت آنان اسیر شدند، سلاله پیغمبر(ص) و باقی‌مانده عترت رسول‌الله را به ذلت و حقارت مبتلا کردند.
دفاع زینب کبری(س) در مقابل دشمن
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه شگرد باعظمت و فناوری قهرمانانه زینب کبری(س) و اهل‌بیت امام حسین(ع)، دفاع نرم ایشان در مقابل جنگ نرم بنی‌امیه و دشمن بود، تصریح کرد: اهل بیت(ع) در دفاعی که از خود نشان دادند، دشمن شکست خورد، در واقع دشمن در جنگ نرمش تصمیم داشت پیغمبر(ص) را از چشم‌ها بیندازد، دشمن شکست خورد چون نمی‌دانست با چه چیزی روبرو می‌شود.
امام‌جمعه مشهد با بیان اینکه زینب کبری(س) با جنگ نرم جواب دشمنان را دادند، ابراز کرد: حضرت زینب(س) فرمودند: «ما رأیتُ الاّ جمیلاً»، جان دادن در راه خدا، عشق‌بازی با خدا، ایثارگری در راه خدا، از همه عزیزان به خاطر خدا گذشتن، اعتقاد به مبدأ و باور کردن خدا، همه‌چیز را فدا کردن و ... هرچه دیدیم، زیبایی بود.
استیصال دشمن در مقابل دفاع نرم حضرت زینب(س)
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در رابطه با سخنرانی‌های حضرت زینب(س) نیز گفت: در هر سخنرانی ایشان، دشمن بیچاره و مستأصل شد، در سخنرانی اول دشمن آن‌قدر مستأصل شد که فکر کرد چه کند در مقابل زینب؟ چه عکس‌العملی نشان دهد؟
امام جمعه مشهد با بیان اینکه دشمن عکس‌العملی نشان داد که محکومیت، نکبت، ذلت و جنایتکاری خودش را ثابت کرد، عنوان کرد: دستور دادند سر بریده اباعبدالله(ع) را بالای نیزه ببرند، حضرت زینب(س) در وسط سخنرانی‌ صورت برادر خود را دید، دشمن مستأصل شد و جنایتش را به‌عنوان صدق کلام زینب که به مردم می‌گفت، چرا شما از حق تبعیت نکردید؟ نشان داد.
آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: تن صدای حضرت زینب(س) در فضای کاخ پیچید و همه مجذوب کلام ایشان بودند، یزید با همه عربده‌کشی‌ها و مستی‌هایش، یک عنصر نکبت، حقیر و کوچک در برابر چشم‌ها درآمد و همه مجذوب کلام دختر امیرالمؤمنین(ع) شدند.
وی دفاع نرم در برابر جنگ نرم را امری مهم دانست و ابراز کرد: امروز که رقم زدن تمام جریان‌های سیاست در منطقه، خون ایثارگرانه شهدای ما در جبهه‌های دفاع از حرم است ما قدرت اول هستیم و اقتدار مال این نظام است.
پلیس فتا باید فضای مجازی را قبضه کند
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه و قدرت عمل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در مقابله با ولنگاری‌های فضای مجازی، گفت: امروز روز اول هفته نیروی انتظامی است، به شما برادران نیروی انتظامی که در عرصه دفاع هم مثل عرصه‌های حفظ امنیت و دفاع مقدس می درخشید، می‌گویم که امروز پلیس فتا باید فضای مجازی را قبضه کند.
آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: نیروی انتظامی، یک نیروی مسلح تحت فرماندهی، فرمانده کل قوا است، نباید تابع سیاست‌های جناح گرایانه یک عده قدرت یاب باشد که اگر آنان اراده کردند یک فضای باز سیاسی به نفع هم‌سنگران و هم‌فکرهای خود به وجود بیاورند و فضای مجازی این‌گونه رها شود، شما قهرمانان ایثارگر و مدافع دین هستید که باید به عرصه بیایید و با قدرت پلیس فتا وارد فضای مجازی شود.
وی با بیان اینکه در فضای مجازی حتی سران قوای ما امنیت ندارند، تأکید کرد: مسئولان بزرگ کشور و نظام ما امنیت ندارند، باید حیثیت و آبروی یک رئیس قوه در فضای مجازی مورد دستبرد و تجاوز قرار بگیرد و مورد اهانت واقع شود؟ و دستگاه‌های اجرایی کشور به روی خودشان نیاورند، این درست است؟ آیا فضای واقعی همین است؟
captcha