ضرورت داشتن معرفت در عزاداری بر واقعه کربلا
کد خبر: 3649663
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
حجت الاسلام نکونام بیان کرد:

ضرورت داشتن معرفت در عزاداری بر واقعه کربلا

گروه سیاسی: امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه برای وقایع کربلا باید با معرفت اشک بریزیم، افزود: بصیرت و ماندگاری بر راه الهی و صراط مستقیم که همان ولایت است، از مهم‌ترین درس‌های عاشوراست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، امروز 14 مهرماه در خطبه های نماز جمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم و مسئولان در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد  با بیان اینکه در جریان فتنه سال 88 برخی سیاسیون مردود شدند، اظهار کرد: فتنه‌ای که متأسفانه عده‌ای در مقام تطهیر آن هستند، آلودگی نیست که به سادگی پاک شود. در فتنه 88 به نظام آسیب وارد شد و تا عاملان آن جبران نکنند تطهیر نخواهند شد.
امام‌جمعه شهرکرد با بیان اینکه نظام اسلامی متعلق به افرادی خاص یا متعلق به ولی امر نیست که گذشت کنند، گفت: نظام حق عمومی است، این‌ها هم به مردم و هم به دین خدا آسیب زدند.
حجت الاسلام نکونام با ابراز تأسف از عملکرد برخی به اصطلاح خواص، تصریح کرد: برخی از خواص در جریان فتنه 88 و مسائل دیگر مواضعی گرفتند که مایه تأسف است.
وی با تأکید بر اینکه همه مسئولان و توده مردم باید در موضع‌گیری‌ها و رأی دادن‌ها مراقب باشند که مسبب قوی‌ شدن دشمن و ضعیف شدن نیروهای ایمانی نشوند، خاطرنشان کرد: خوش‌باوری به دشمن و امتیاز دادن به آن خسارت‌های جبران‌ناپذیری به‌دنبال دارد.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: به‌عنوان نمونه تعطیل شدن مراکز هسته‌ای و علمی کشور نتیجه همین خوش‌باوری و میدان دادن به دشمن است.
حجت الاسلام نکونام در خطبه نخست نماز جمعه امروز با استناد به آیه 5 سوره مبارکه ممتحنه و دعای حضرت ابراهیم که می‌فرمایند «...خدایا ما را فتنه کفار قرار مده...»، تشریح کرد: انسان در برخورد با دشمن باید مؤمنانه، عالمانه، عاقلانه و شجاعانه عمل کند؛ وقتی دشمن سنگ انداخت باید مقاومت کند در غیر این‌صورت فتنه کفار می‌شود؛ هرجا با برخورد و عمل‌مان دشمن را مأیوس کردیم، پیروز شده‌ایم.
وی با اشاره به نمونه‌هایی از فتنه کفار شدن در طول تاریخ، اظهار کرد: در موضوع مشروطه که میدان مبارزه‌ای بود برای کم کردن قدرت طاغوت، برخی افراد کم آوردند و مشروطه را از مشروعه انداختند، شد آنچه انگلیسی‌ها می‌خواستند یعنی مشروطه غیرمشروعه.
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه بعد از انقلاب عده‌ای تلاش کردند میان دین و سیاست فاصله بیندازند اما انقلاب اسلامی جای پای خود را محکم کرد، گفت: برخی آب به آسیاب دشمن ریختند، در مقابل مواضع اسلام و امام ایستادند و فتنه کفار شدند، ناگفته نماند که دشمن آن‌ها را دور زد و اهداف خود را حاکم کرد.
حجت الاسلام نکونام با اشاره به هفته نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: خداوند را شاکریم که نعمت بی‌بدیل امنیت بر کشور حاکم است و در شرایطی که اطراف ایران سراسر ناامنی است، امنیت ایران تعجب جهانیان را برانگیخته است.
وی با بیان اینکه هدف اصلی تمام تحرکات در منطقه، ناامن شدن ایران است، عنوان کرد: به فضل الهی دشمنان به مقاصدشان نرسیده‌اند و این مهم مرهون امنیت‌آفرینان کشور در نیروی انتظامی، سپاه، بسیج، نیروهای مسلح، دستاوردهای دفاعی و به برکت رهبری مدبرانه ولایت فقیه است.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مهم‌تر از همه، ماندگاری مردم فهیم در مسیر آرمان‌های امام و شهدا و پیوند با ولایت است که موجب شده این کشور روزبه‌روز امن‌تر و دشمن ناکام‌تر شود.
حجت الاسلام نکونام با تأکید بر اینکه از شیعه انتظار می‌رود نگاهش به واقعه کربلا بسته و محدود نباشد، گفت: عاشورا مکتب جامع انسان‌ساز و سرشار از درس‌های اخلاقی و تربیتی است.
وی افزود: در کربلا کرامت انسانی، ایثار، شجاعت، نترسیدن از دشمن، نفس‌ستیزی، مقاومت در برابر شدیدترین سختی‌ها، تکلیف‌محوری، پایبندی به عزت و خداحافظی همیشگی با ذلت همه و همه موج می‌زند و برای هرکدام مصادیق فراوان وجود دارد.
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه برای وقایع کربلا باید با معرفت اشک بریزیم، افزود: بصیرت و ماندگاری بر راه الهی و صراط مستقیم که همان ولایت است، از مهم‌ترین درس‌های عاشوراست.

captcha