امروز تمام دنیا به آزادگی امام حسین(ع) اذعان دارند
کد خبر: 3649675
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵
امام جمعه رشت:

امروز تمام دنیا به آزادگی امام حسین(ع) اذعان دارند

گروه اجتماعی: حجت الاسلام صدیق عربانی شعار «هیهات منا الذله» امام حسین(ع) را الگویی برای جهانیان دانست و اضافه کرد: امروز تمام دنیا به آزادگی امام حسین(ع) اذعان دارند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین یوسف صدیق عربانی، امام جمعه موقت رشت روز گذشته، 14 مهر در خطبه های نماز جمعه این شهر، با اشاره به درس ها و عبرت های واقعه عاشورا در تاریخ بشری، اظهار کرد: اخلاق حسینی(ع) و مقاومت زینبی(س) تاثیر بسزایی در زندگی بشر به ویژه مسلمانان و شیعیان داشته و دارد.

وی با اشاره به رهبری جامعه اسلامی بعد از رحلت پیامبر(ص)، افزود: کسی می تواند مدعی رهبری جامعه اسلامی شود که دنیاطلب و سازش کار نبوده و حق مظلومان را مطالبه کند، اما یزید هیچ یک از اوصاف رهبری جامعه اسلامی را نداشت و لذا واقعه عاشورا شکل گرفت و امام حسین(ع) با خون خود اسلام را احیا کرد.

این کارشناس دینی با بیان اینکه در فرهنگ عاشورا مرگ در سایه عزت و وقار بهتر از زندگی در جوار ظلم و جور و ستم است، تصریح کرد: امام حسین(ع) به همه مسلمانان آموخت که چه کسی شایسته رهبری مسلمانان است. اکنون که 1400 سال از حماسه حسینی می گذرد، شاهد نفوذ عشق الهی امام حسین(ع) در قلوب انسان های آزاده هستیم.

حجت الاسلام صدیق عربانی با بیان اینکه خطابه حضرت زینب(س) در کوفه و شام همه نقشه های یزید را نابود کرد، گفت: اقتدار این بانوی بزرگوار به ‌قدری بود که در اوج مصیبت عاشورا همه چیز را خدایی و زیبا می دید.

وی شعار «هیهات منا الذله» امام حسین(ع) را الگویی برای جهانیان دانست و اضافه کرد: امروز تمام دنیا به آزادگی امام حسین(ع) اذعان دارند و در تاسوعا و عاشورا عزاداری می کنند.

امام جمعه موقت رشت امام حسین(ع) را سرمایه جوانان جامعه ما دانست و عنوان کرد: عشق و ارادت به امام حسین(ع) از جوانان در برابر هجمه های فرهنگی دشمن مراقبت می کند و دشمن بداند که نمی‌تواند نور حسین را خاموش کند، اما باید توجه داشته باشیم اشعار و مداحی های ما دور از شان مجلس عزای ابا عبدالله الحسین(ع) نباشد.

وی با بیان اینکه برادران اهل تسنن در تاسوعا و عاشورای حسینی عزاداری کردند و محبت خود را به اهل بیت پیامبر(ص) نشان دادند، گفت: در ایام دهه اول محرم شاهد بودیم که اهل سنت گیلان باشکوه و عظمت عزای سیدالشهداء(ع) را برگزار کردند و صدا و سیمای مرکز استان پوشش خبری خوبی داشت.

حجت الاسلام صدیق عربانی با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، عنوان کرد: نیروی انتظامی تامین کننده آرامش، نظم و امنیت جامعه است و لذا قدردان زحمات آنان هستیم.

وی دشمنی استکبار جهانی و در راس آن آمریکا با جمهوری اسلامی ایران را فراموش نشدنی دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال زیر پا گذاشتن توافق برجام و فشار بر ایران از طریق تحریم ها هستند، اما جمهوری اسلامی ایران با برجام و بدون برجام به راه خود ادامه می دهد و به برکت خون شهدا، از دشمنان هراسی ندارد.

امام جمعه موقت رشت ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی در لاس وگاس آمریکا، گفت: مردم مسلمان ایران به مرگ هیچ انسانی در هیچ جای دنیا راضی نیستند لذا افکار عمومی جهان بدانند که پدیده تروریسم پرورش یافته آمریکا و ایادی آن است.

captcha