مشارکت مردم منوجان در برپایی موکب اربعین در کربلا زبان زد است
کد خبر: 3649678
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰
رضوانی:

مشارکت مردم منوجان در برپایی موکب اربعین در کربلا زبان زد است

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه منوجان با بیان اینکه عاشورا آغاز است نه پایان، تأکید کرد: مشارکت مردم منوجان در برپایی موکب اربعین در کربلا زبان زد است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام امین رضوانی، امام جمعه منوجان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به واقعه عاشورا گفت: یزید و یزیدیان بعد از آن همه بی‌رحمی‌هایی که نسبت به امام حسین(ع) انجام دادند، دست به کارهای عجیبی زدند و خیمه‌ها را به آتش کشیدند و کودکان و زن ها را به اسارت درآوردند.
وی افزود: تمام این ستم کاری‌ها و اسارت سخت و نفس‌گیری که انجام دادند، این بود که اجازه ندهند بُعد فرهنگی عاشورا به جهانیان برسد.
حجت‌الاسلام رضوانی بیان کرد: همچنین خواستند روز عاشورا را به عنوان یک عید پایه‌گذاری کنند که نام و نشانی از ابا‌عبدالله‌الحسین(ع) باقی نماند.
وی با اشاره به تبلیغاتی که یزید و یزیدیان انجام می‌دادند، تشریح کرد: تبلیغات آنان این بود که واقعه عاشورا را کار خدایی بنامند و اینکه این کار خواست خدا بوده را در اذهان عمومی ترویج دهند.
امام جمعه منوجان اظهارکرد: نهضت عاشورا تمام نشده و استمرار دارد تا اینکه با حضور امام عصر(عج) پیوند بخورد.
حجت‌الاسلام رضوانی با بیان اینکه شهادت شهید حججی در راس گفتمان عاشورا است، تبیین کرد: شهادت شهید حججی نشان داد آرمان‌های انقلاب اسلامی در دل جوان‌های امروز ما زنده است.
وی تصریح کرد: امروز با الگو قرار دادن این شهید عزیز جوانان ما تأسی می‌کنند و با چسباندن عکس شهید حججی بر روی ماشین‌های خود به زیبایی حمایت خودشان را به نمایش گذاشتند که این نعمتی الهی است.
حجت‌الاسلام رضوانی با بیان اینکه عاشورا آغاز است نه پایان، تأکید کرد: مشارکت مردم منوجان در برپایی موکب اربعین در کربلا زبان زد است.
منبع: ستاد نمازجمعه استان کرمان
captcha