امام جمعه جدید قائن معارفه شد
کد خبر: 3649712
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰

امام جمعه جدید قائن معارفه شد

گروه اجتماعی: طی مراسمی امام جمعه قائن با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی، معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، حجت‌الاسلام نوفرستی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان، مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، معاونان فرماندار، بخشداران و اعضای شورای اداری در محل سالن اجتماعات فرمانداری قائن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، بهمن کهن‌ترابی، فرماندار شهرستان قائنات، روز گذشته 14 مهرماه،  در آیین تکریم و معارفه امام جمعه شهر قائن اظهار کرد: از سه دهه تلاش، مجاهدت، همراهی و سخت‌کوشی حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین اصفهانی، در مدت تصدی امامت جمعه شهر قائن تشکر می‌کنیم.

 وی افزود: جایگاه حضرت حجت‌الاسلام اصفهانی در این مدت بعنوان پدر معنوی، گره‌گشای بسیاری از مسائل و مشکلات و همچنین منشأ خیرات و برکات زیادی برای شهرستان بوده است.

فرماندار شهرستان قائن ضمن اعلام همکاری با امام جمعه محترم از طرف خود و اعضای شورای اداری، بیان کرد: قطعاً این تعاملات در شهرستان موجب توسعه و حل مشکلات مردم خواهد شد.

کهن‌ترابی تصریح کرد: هدف تمام نهادهای حاکمیتی، خدمت به مردم ولایتمدار قائنات و مردمی که در تمام صحنه‌های انقلاب پای کار بودند و تمام تلاش خود را برای انقلاب و تداوم نظام جمهوری اسلامی ایران بکار گرفتند، است.

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد تقوی معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نیز در این آئین، ضمن تقدیر و تشکر فراوان از خدمات حجت الاسلام اصفهانی، اظهار کرد: نماز و نماز جمعه در فرهنگ اسلامی از جایگاه خاص و ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: همچنین نماز جمعه، قرارگاه بصیرت و تقوا است و امام جمعه نقش بسزایی را در روشنگری، هدایت تمام مردم و مسئولین برعهده دارد و می‌تواند منشأ خیرات و برکات زیادی باشد.

حجت الاسلام اصفهانی، امام جمعه سابق شهر قائن نیز در این جلسه با اشاره به اینکه نماز جمعه باعث جمع شدن مردم و بصیرت آنان می‌شود، تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کشور پیشرفت‌های بسیار خوبی در تمام زمینه‌ها داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحمانی، امام جمعه جدید قائن نیز در این جلسه با اشاره به اینکه این مسئولیت‌ها، امانتی در دست همه ما است، اظهار کرد: مسئولیت امام جمعه، مسئولیتی نظارتی است و تمام نگاه امام جمعه بر وحدت، همدلی و همکاری است.

در این مراسم ضمن تجلیل از زحمات سی ساله حضرت حجت‌الاسلام اصفهانی، حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین علی رحمانی طی حکمی از جانب مقام معظم رهبری بعنوان امام جمعه شهر قائن منصوب شد.

 حجت الاسلام اصفهانی امام جمعه سابق قاین از سال 67 سمت امامت جمعه این شهر را برعهده داشت.

captcha