اختلاف‌افکنی بین مذاهب؛ بهانه‌ نفوذ دشمن به جوامع
کد خبر: 3649724
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
آیت‌الله خاتمی عنوان کرد:

اختلاف‌افکنی بین مذاهب؛ بهانه‌ نفوذ دشمن به جوامع

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به سالروز تشکیل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گفت: اختلاف‌افکنی بین مذاهب، بهانه‌ نفوذ دشمن به جوامع است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ظهر دیروز جمعه 14 مهرماه در خطبه‌های نمازجمعه زنجان اظهار کرد: ۱۹ مهرماه سال ۶۹ سالروز تشکیل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه دشمن همواره جهت حفظ نفوذ خود در جوامع به دنبال بهانه بوده، افزود: در این مسیر اختلاف‌افکنی بین مذاهب بهانه‌ای مهم دست دشمنان محسوب شده که مقام معظم رهبری جهت جلوگیری از این توطئه، تشکیل این مجمع را پیشنهاد دادند.

آیت‌الله خاتمی همچنین با اشاره به اینکه سیاست استکباری حاضر در منطقه خاورمیانه، تجزیه دولت‌ها بوده است، تصریح کرد: این اقدام همواره با اشاره آمریکا صورت گرفته است که هدف از آن نیز ایجاد امنیت و آرامش برای اسرائیل در منطقه است که خوشبختانه در جریان استقلال کردستان، مسئولان کشورمان آگاهانه و هوشمندانه وارد میدان شدند که در ادامه شاهد واکنش سایر کشورها نیز بودیم که امیدواریم با تدبیر مسئولان، توطئه استکبار خنثی شود.

امام جمعه زنجان با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو، تاکید کرد: ۱۶ مهرماه سال ۶۶، صدام با وجود حمایت‌های مختلف کشورها پی به شکست خود در مقابل رزمندگان ایرانی در جنگ تحمیلی برد، دست به بمباران شیمیایی برخی مناطق کشورمان از جمله سومار کرد که این منطقه را همچون سردشت بمباران شیمایی کرد.

وی با اشاره به ۱۶ مهرماه سال ۹۴ سالروز شهادت سردار حاج حسین همدانی در سوریه، گفت: شهید همدانی خدمت بزرگی به کشورمان کرد. وی با تشکیل نیروی مردمی در کنار نیروهای مسلح سوریه، نقش ارزنده‌ای در جنگ سوریه با داعش ایفا کرد.

آیت‌الله خاتمی با تبریک فرا رسیدن روز جهانی پست به فعالان این عرصه تصریح کرد: 17 مهرماه روز جهانی پست است، با وجود ورود تکنولوژی‌های مختلف جهت مکاتبه در جهان، پست به عنوان قدیمی‌ترین ابزار برای ارسال پیام بین مردم و دولت قرار داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان همچنین با اشاره به جایگاه مهم اسرا در پاسداری از مکتب عاشورا، تاکید کرد: ۱۹ محرم‌الحرام سالروز حرکت اسرای کربلا به سمت شام است که باید گفت اصل عزاداری برای سیدالشهدا (ع) بعد از شهادت امام حسین (ع) است و در این مسیر باید به نقش اسرا در پاسداری از مکتب شهادت رهایی‌بخش امام حسین (ع) توجه ویژه‌ای کرد.

captcha