تلاش آل‌سعود برای بهبود چهره خود با نقاب قرآن
کد خبر: 3649732
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰

تلاش آل‌سعود برای بهبود چهره خود با نقاب قرآن

گروه بین‌الملل: مرحله نهایی سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان در حالی امروز(15 مهرماه) در مسجدالحرام در مکه مکرمه آغاز می‌شود که اقدامات و عملکرد آل‌سعود هیچ سنخیتی با تعالیم و آموزه‌های کلام وحی ندارد و این رژیم تلاش دارد با نقاب قرآن چهره منفور خود را بهبود ببخشد.

تلاش رژیم آل‌سعود برای بهبود چهره منفور خود با نقاب قرآن
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه الکترونیکی «سبق»؛ مسجدالحرام در مکه مکرمه امروز میزبان قاریان و حافظانی از کشورهای مختلف جهان است که برای شرکت در سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن عربستان در این مکان مقدس و نورانی گردهم آمده‌اند.

اما واقعیت امر این است که رژیم آل‌‌سعود به‌ویژه تیم جدید حاکم بر عربستان سعودی که از سال 2015 میلادی قدرت را در این کشور به دست گرفتند،  در سال‌های اخیر با حمایت از جریان‌های تکفیری و تروریستی در عراق و سوریه و بمباران مردم بی‌گناه و مظلوم یمن، کارنامه‌ای بسیار سیاه در جنایات علیه امت اسلام دارند، حال چطور ممکن است این سردمداران ظالم که تنها نام اسلام را یدک می‌کشند، اقدام به برگزاری رخدادی با نام قرآن کریم می‌کنند؟!

پر واضح است که عربستان سعودی با برپایی مسابقات بین‌المللی قرآن و هزینه‌های هنگفت در این زمینه، تنها به دنبال این است که با نقاب قرآن چهره منفور خود را در عرصه کشورهای منطقه و جهان بهبود ببخشد، اگرچه افکار عمومی فریب این تزویر و دورویی مقامات رژیم آل‌سعود را نخواهند خورد.

رژیم سعودی امروز در حالی اقدام به برگزاری رقابتی با نام کلام وحی می‌کند که بیش از دو سال و نیم است که مردم مظلوم یمن در آماج حملات هوایی این رژیم قرار دارند و فاجعه یمن و قحطی و گرسنگی و شیوع بیماری در این کشور به حد بحران رسیده است.

در این میان، «عبدالعزیز بن محمد آل الشیخ»، مفتی وهابی درباری سعودی و وزیر اوقاف، امور اسلامی و ارشاد این کشور، مدعی شد که اجتماع جوانانی از کشورهای مختلف در این مسابقات بیانگر اهتمام دولت عربستان به قرآن است! این در حالی است که جنایات رژیم سعودی هیچ سنخیتی با مفاهیم و آموزه‌های قرآن ندارد.

یادآور می‌شود، مرحله نهایی سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان به مدت سه روز و در دو نوبت صبح و بعدازظهر ادامه خواهد داشت و اساتیدی از مصر، عربستان، بوسنی و هرزگوین و فلسطین در کمیته داوران این دوره از مسابقات عضویت دارند/.
captcha