اجرای تعزیه در نشست برلین+عکس
کد خبر: 3649788
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

اجرای تعزیه در نشست برلین+عکس

گروه بین‌الملل: گروه تعزیه استان قزوین با حضور در آلمان در جمع پژوهشگران نشست شیعه‌پژوهی برلین، به اجرای برنامه پرداخت.

اجرای تعزیه در جمع پژوهشگران نشست برلین + عکس
رایزنی فرهنگی ایران در آلمان در خبری به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: دومین برنامه گروه تعزیه قزوین دیروز(14 مهرماه)  پس از ورود به آلمان در سالن برگزاری نشست کارگاه مطالعات شیعه‌پژوهی برلین در حضور پژوهشگرانی از کشورهای آمریکا، انگلیس، اتریش، ژاپن، عراق و شهرهای مختلف آلمان، پژوهشگرانی از کشورمان و شهرهای تهران، اصفهان، مهاباد، قم و نمایندگانی از  دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی در برلین صبح جمعه(۱۴مهرماه) اجرا شد.

مراسم افتتاحیه نشست کارگاه مطالعات شیعه‌پژوهی با عنوان «هزار سال مدرسه شیعی» با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و در ادامه سیدعلی موجانی، رایزن فرهنگی کشورمان ضمن خیرمقدم به مهمانان گزارشی از روند برنامه‌های نشست کارگاه شیعه‌پژوهی ارائه کرد.

علی ماجدی، سفیر ایران در برلین نیز دومین سخنران این مراسم بود و در سخنان خود ضمن خیرمقدم به مهمانان، پژوهشگران و مدعوین از تلاش‌های ارزشمند رایزن فرهنگی و دست‌اندرکاران برگزاری نشست شیعه‌پژوهی تقدیر کرد.

پس از سخنرانی سفیر کشورمان گروه اعزامی تعزیه استان قزوین به اجرای تعزیه «دیدار حضرت ابوالفضل(ع) و حر» پرداخت که با  تحسین و تمجید مهمانان و مدعوین حاضر در سالن نشست همراه بود. این برنامه  تا ساعت ۲۰ به وقت محلی ادامه داشت.

گفتنی است، گروه تعزیه استان قزوین با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان و اداره کل همکاری‌های فرهنگی و هنری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با هدف احیای هر چه بیشتر سنت‌های آیینی و مذهبی ناب کشورمان عازم آلمان و لهستان شده و قرار است چندین اجرا در این دو کشور داشته باشد/.

captcha