غفلت از خدا مانعی برای رسیدن به خوشبختی است
کد خبر: 3649818
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲

غفلت از خدا مانعی برای رسیدن به خوشبختی است

گروه اجتماعی: رئيس اداره تبلیغات اسلامی مراغه، اظهار کرد: همان طور که اشتیاق برای به دست آوردن رضایت خداوند و کسب پاداش اُخروی، سعادت‌ساز است، غفلت از خدا و آخرت نیز مانعی برای رسیدن به خوشبختی به حساب می‌آید.

حجتالاسلام علی امیری، رئيس اداره تبلیغات اسلامی مراغه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: همان طور که اشتیاق برای به دست آوردن رضایت خداوند و کسب پاداش اُخروی، سعادت‌ساز است، غفلت از خدا و آخرت نیز مانعی برای رسیدن به خوشبختی به حساب می‌آید.
وی افزود: حداقل نیاز انسان به روح خدایی، مانند احتیاج نوزاد است به مادر. به همان میزان كه جسم برای ادامه حیات به هوا و غذا نیازمند است، روح و باطن نیز به هدایت الهی و روح ربانی محتاج است.
وی با استناد به آیه 28 سوره رعد خاطرنشان کرد: در این آیه می خوانیم: دل آرام گیرد به یاد خدا.
حجت‌الاسلام امیری ادامه داد: آرامش جان، زمینی حاصل خیز است كه دانههای «خواست و نیاز» در آن به خوبی میروید، نیازهای به حق خود را در یاد خداوند كه آرامش جان و قلب است.
وی، با اشاره به فرموده پیامبر اکرم(ص) بیان کرد: حضرت محمد(ص) می‌فرمایند: سعادتمندترین مردم کسی است که با افراد بزرگوار و کریم همنشین باشد.
رئيس اداره تبلیغات اسلامی مراغه یادآور شد: مهم‌ترین ویژگی‌های سعادت بخشی که خداوند به آنها اشاره کرده است، عبارتند از: ایمان آوردن به غیب وحی و کتاب‌های انبیاء پیشین، برپا داشتن نماز و انفاق کردن، اطاعت از خدا و رسولش، کسب خشنودی خداوند، ایستادگی و پافشاری بر ایمان و حفاظت از آن با جان و مال خویش، انجام دادن اعمال نیک و رعایت عدالت، فروتنی و پرهیز از کارهای بیهوده و کمک به مستمندان، یافتن جایگاه واقعی خویش و پیروی از برنامه سعادت گرای خداوند و... .
وی افزود: در آيات و روايات و متون دينى ما از آرامش با تعبير سكينه‌ و ‌اطمينان‌ ياد شده است. آرامش و اطمينان قلبى هديه‌اى آسمانى است كه خدا آن را به مؤمنان ارزانی مى‌دارد.
حجت‌الاسلام امیری با اشاره به پاشیده شدن بذر سعادت در مزرعه زندگی تاکید کرد: درست است که استعداد و محیط مناسب، برای رشد و رسیدن به کمال، برای همگان به طور مساوی مهیا نیست؛ اما باید بدانیم که بذر سعادت در مزرعه زندگی همه، پاشیده شده و همای سعادت هر کس، مترصد پرواز در آسمان زندگی اوست و گنج سعادت، دست یافتنی است.
captcha