ثبت‌نام سه هزار و ۲۰۰ زائر از آذربایجان‌شرقی برای مراسم اربعین
کد خبر: 3649841
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

ثبت‌نام سه هزار و ۲۰۰ زائر از آذربایجان‌شرقی برای مراسم اربعین

گروه معارف: مدیر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: تاكنون سه هزار و 200 نفر از اين استان برای سفر به كربلا در اربعين حسينی در سامانه سماح ثبت‌نام كرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، امير روحی‌ملكی, مدیر حج و زیارت استان، امروز 15 مهرماه گفت: تاكنون سه هزار و 200 نفر از اين استان برای سفر به كربلا در اربعين حسينی در سامانه سماح ثبت‌نام كرده‌اند.
وي ادامه داد: ثبت نام از زائران اربعين حسينی(ع) از اول شهريور ماه در سامانه سماح آغاز شده و با توجه به تجربه سال‌های گذشته و افزایش آمار ثبت‌نام كنندگان در روزهای پايانی، از مشتاقان زیارت اربعین خواستاریم تا ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند تا امکان صدور روادید در حداقل زمان ممکن میسر شود.
روحی‌ملکی با بيان اينكه امكان تشرف به اربعين فقط از طريق دريافت رواديد از سامانه سماح امكان پذير است، ادامه داد: متقاضيان می‌توانند با مراجعه به سامانه اينترنتی samah.haj.ir و يا با مراجعه به دفاتر خدمات زیارتی استان نسبت به ثبت نام در سامانه سماح اقدام كنند.
وی اظهاركرد: پوشش بيمه‌ای برای تمامی ثبت‌نام كنندگان در سامانه سماح اجباری بوده و تمامی زائرينی كه در سامانه سماح ثبت‌نام می‌كنند تحت پوشش خدمات درمانی هلال احمر در داخل و خارج از كشور خواهند بود.
مدير حج و زيارت آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اينكه تمام هزينه‌های ثبت‌نام سفر اربعین فقط به صورت اينترنتی پرداخت می‌شود، از مشتاقان زيارت كربلای حسينی خواست در دفاتر غيررسمی ثبت نام نكرده و هيچگونه وجه نقدی پرداخت نكنند.
وی با اشاره به استقرار و آغاز فعالیت کنسولگری عراق در تبریز گفت: در سال‌جاری برای تسهیل و تسریع خروج زوار، روادید زائرین به صورت انفرادی صادر شده و اعتبار ويزاي اربعين از زمان صدور ویزا به مدت 90 روز می‌باشد که بر اساس اين ويزا حداکثر مدت اقامت در خاك عراق نيز 30 روز خواهد بود.
روحی‌ملکی با اشاره به اینکه اعتبار گذرنامه‌ها از زمان خروج باید حداقل شش ماه باشد، بیان کرد: از زائرینی محترمی که در سامانه سماح ثبت نام نکرده‌اند، خواستاریم تا در اسرع وقت نسبت به واریز هزینه‌ها در سامانه اقدام کرده و مدارک خود را تحویل کارگزار انتخابی کنند تا مراحل اخذ روادید شود.
captcha