اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن مسکو فردا برگزار می‌شود
کد خبر: 3649852
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸

اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن مسکو فردا برگزار می‌شود

گروه بین‌الملل: آیین اختتامیه هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم روسیه، فردا، (16 مهرماه) در سالن اجتماعات «کروکوس سیتی هول» شهر مسکو، پایتخت روسیه برگزار خواهد شد.

برگزاری هجدهمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در موسکو
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «akhbar-alkhaleej.com»؛ هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم روسیه از دیروز(14 مهرماه) با نظارت «شیخ راوی عین الدین»، رئیس شورای مفتیان و رئیس اداره دینی مسلمانان این کشور و با حضور علما و قاریان قرآن کریم از 30 کشور عربی و اسلامی آغاز شد.

«شیخ روشن عباسوف»، معاون اول رئیس شورای مفتیان روسیه و رئیس کمیته برگزارکننده مسابقات در آیین افتتاحیه این رقابت‌ها سخنرانی کرد.

برطبق روال سال‌های گذشته در کشور روسیه، مسابقات بین‌المللی قرآن کریم یک سال به رشته قرائت و سال دیگر به رشته حفظ اختصاص داشت و بر همین اساس، سال گذشته این مسابقات در رشته قرائت برگزار شد و قرار بود امسال در رشته حفظ برگزار شود، اما ظاهراً یک سنت‌شکنی انجام شده و امسال نیز برای دومین سال پیاپی، مسکو میزبان برگزاری مسابقات بین‌المللی در رشته قرائت شد. 

از این رو، «امیر لعل» نماینده جمهوری اسلامی ایران به جای «محمود محمدی‌نیا» که پیش از این برای شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن در رشته حفظ به روسیه معرفی شده بود، در رشته قرائت حضور یافت. 

گفتنی است، مسابقات بین‌المللی قرآن روسیه بزرگترین رقابت‌های قرآنی در سطح اروپا به شمار می‌رود که با استقبال پرشور قاریان و حافظان از کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود/.

captcha