خرید بیش از هشت هزار جلد کتاب از ناشران ایلام در نیمه نخست امسال
کد خبر: 3649868
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
محبی عنوان کرد:

خرید بیش از هشت هزار جلد کتاب از ناشران ایلام در نیمه نخست امسال

گروه فرهنگی: سرپرست امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از خرید هشت هزار و ١٠٠ جلد کتاب از ناشران این استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد ایلام، منصور محبی، سرپرست امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، اظهار کرد: این تعداد کتاب با موضوع های مختلف ادبیات، فرهنگ بومی و محلی، دفاع مقدس، کودک و نوجوان، دینی و مذهبی و ... از ناشران استان خریداری شده است.
وی هدف از این اقدام را تولید و حمایت از نشر کتاب و تشویق نویسندگان برای خلق آثار هنری با کیفیت و ماندگار اعلام کرد و افزود: این کتاب‌ها از طریق نهاد کتابخانه‌های عمومی استان بین کتابخانه‌های شهرستان‌ها توزیع تا در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد.
محبی همچنین از افزایش روند چاپ و نشر کتاب در ایلام در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: امسال تاکنون ١٠٧ عنوان کتاب با حدود ١٢٠ هزار نسخه در استان چاپ و منتشر شده در حالی که طی مدت مشابه پارسال تعداد کتاب‌های چاپ شده ٧٥ عنوان با ٩٠ هزار جلد بوده است.
وی ادامه داد: این کتاب‌ها با موضوع‌های مختلف از جمله ادبیات و فرهنگ بومی، محلی، دفاع مقدس، کودک و نوجوان، دینی و مذهبی و عمومی چاپ شده‌اند.
سرپرست امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با اشاره به چاپ ٢ کتاب با موضوع اربعین حسینی و با عنوان مکالمات محاوره‌ای عربی و فارسی و بگو مگوهای خودمانی عربی و فارسی توسط انتشارات جوهر حیات، گفت: این کتاب‌ها راهنمای مفیدی برای زائران عتبات عالیات خواهد بود.
وی با یادآوری اینکه هم اینک ٢٤ ناشر در استان ایلام فعالیت دارند، اضافه کرد: ٣٥٠ نویسنده در استان ایلام فعال و کار نگارش و نشر کتاب را انجام می‌دهند.
captcha