برگزاری مسابقات قرآن کارکنان و خانواده‌های وزارت دفاع در تبریز
کد خبر: 3649891
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸

برگزاری مسابقات قرآن کارکنان و خانواده‌های وزارت دفاع در تبریز

گروه فعالیت‌های قرآنی: دهمین دوره مسابقات قرآن کارکنان و خانواده‌های وزارت دفاع به‌صورت منطقه‌ای در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، دهمین دوره مسابقات قرآن کارکنان و خانواده‌های وزارت دفاع به صورت منطقه‌ای عصر روز گذشته با معرفی نفرات برتر در تبریز به کار خود پایان داد.
حجت‌الاسلام مهدی قهرمانی، رئیس عقیدتی سیاسی صنایع دریایی وزارت دفاع در این مراسم، گفت: ارتباط با قرآن به هر شیوه‌ای مثل قرائت، تفسیر، تدبر و... که باشد، مورد توجه خداوند متعال است.
وی تصریح کرد: طبق فرمایش پیامبران و ائمه اطهار(ع)، اگر کسی می‌خواهد با خداوند هم‌کلام شود و سخن بگوید، باید قرآن بخواند. ما از این روایت پی می‌بریم که بافضیلت‌ترین عبادت نزد خداوند، قرائت قرآن است.
رئیس عقیدتی سیاسی صنایع دریایی وزارت دفاع با اشاره به روایات دیگری درباره قرآن اضافه کرد: غنی‌ترین انسان از نظر پیامبر اکرم اسلام(ص)، حاملان قران هستند یعنی کسانی که قرآن را در دل و ذهن خود جای داده‌اند.
حجت‌الاسلام قنبری، همچنین با تقدیر از والدینی که به فرزندان خود قرآن می‌آموزند، بیان کرد: روایاتی داریم حاکی از آن که هرکس به فرزندش قرآن بیاموزد، مانند این است که ۱۰هزار بار خانه خدا را زیارت، ۱۰هزار بنده را آزاد و ۱۰هزار گرسنه را سیر کرده است.
حجت‌الاسلام جبرائیل محرمی، رئیس عقیدتی سیاسی صنایع شهید رسولی وزارت دفاع در این مراسم، گفت: امسال برای اولین‌بار است که این مسابقات به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: کارکنان این وزارت در استان‌های اردبیل، زنجان، آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی امسال در تبریز و به میزبانی ما گرد هم آمدند تا در رشته‌های مختلف مسابقات قرآنی به رقابت بپردازند.
در پایان این مراسم، با اهدای لوح تقدیر و هدیه از منتخبان دهمین دوره مسابقات قرآن وزارت دفاع تقدیر به عمل آمد.
captcha