نمایشگاه کتاب خراسان‌جنوبی ۱۷ مهر افتتاح می‌شود
کد خبر: 3649893
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
با حضور معاون وزارت ارشاد؛

نمایشگاه کتاب خراسان‌جنوبی ۱۷ مهر افتتاح می‌شود

گروه فرهنگی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی از افتتاح یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان‌جنوبی دوشنبه، ١٧ مهرماه با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، احمد محبی امروز پانزدهم مهرماه در جمع خبرنگاران گفت: با هدف دسترسی آسان مخاطب به کتاب و برآورده شدن نیاز اقشار مختلف از جمله دانشجویان و طلاب نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان‌جنوبی افتتاح می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: این نمایشگاه روز دوشنبه ١٧مهرماه ساعت 9:30 دقیقه با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار خراسان‌جنوبی افتتاح و تا ٢٢مهرماه ادامه می‌یابد.

محبی بیان کرد: در این نمایشگاه٩٠ ناشر مستقل،۴۵ نمایندگی نشر و ٨ناشر استانی و ٣٠ ناشر فروش متمرکز با بیش از ٢٨ هزار و ۴٨۴ عنوان کتاب حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: از این تعداد ناشر ١٩ناش کتبر پزشکی، ٨ناشر کتب حقوقی حقوقی، ۴۵ناشر کتب دانشگاهی، ٧ناشر زبان‌های خارجی، ٣٠ناشر کمک آموزشی، ٨ناشر کتب کشاورزی، ١٠ ناشر کتب هنری و ٣٨ناشر فروش متمرکز هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی افزود: در راستای حمایت از کتابفروشی‌های استان، مانع حضور ناشرانی که نمایندگی در خراسان‌جنوبی دارند در این نمایشگاه شده‌ایم.

محبی گفتدر مراسم افتتاحیه از آقای مهربان که در شهرستان طبس یک کتابخانه سیار راه انداخته و به روستاهای مختلف می روند؛ تقدیر می شود.

وی اظهار کرد: همچنین در این نمایشگاه یک غرفه ویژه کودک و نوجوان خواهیم داشت که در آن برنامه‌هایی چون اهداء کتاب، عروسک‌گردانی، شعرخوانی و...اجرا می‌شود.

محبی یادآور شد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با هنرمندان، دیدار با استاندار خراسان‌جنوبی و سفر به شهرستان سربیشه از جمله برنامه‌های سفر معاون وزیر فرهنگ و ارشاد به خراسان جنوبی است.

یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان‌جنوبی ۱۷ مهر افتتاح می‌شود

همچنین مصطفی شفائی سرپرست اداره فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست گفت: تمایل بر این است که نمایشگاه تبدیل به یک فروشگاه بزرگ کتاب نشود، بنابرین چندین برنامه و نشست در طول نمایشگاه برگزار می‌شود.

شفائی ادامه داد: هر شب در نمایشگاه کتاب برنامه پاتوق کتاب با محوریت نقد و بررسی کتاب و نشست با نویسندگان داخل و خارج استان برگزار می‌شود.

وی افزود: مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به صورت دریافت حواله می‌توانند از تخفیفات در نظر گرفته شده برای نمایشگاه استفاده کنند.

شفائی یادآور شد: همچنین در زمان برگزاری نمایشگاه‌ها یک نشست تخصصی کتابشناسی با حضور دکتر رفیعی پزشک خادم فرهنگ برگزار می‌شود.

captcha