فعالیت ۸ پارک ترافیکی ثابت کودکان در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3649902
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱

فعالیت ۸ پارک ترافیکی ثابت کودکان در خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی گفت: هشت پارک ترافیک کودکان به صورت ثابت و ۱۱ پارک ترافیک سیار در سطح استان فعال هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، سرهنگ علیرضا رضایی، امروز ۱۵ مهرماه، در مراسم بازگشایی پارک ترافیک کودکان بیرجند اظهار کرد: پارک ترافیک با هدف آموزش‌های عملیاتی و مقدماتی به کودکان آماده شده است.

وی افزود: نهادینه کردن مقررات راهنمایی و رانندگی در کودکان، ارتقاء روحیه مسئولیت‌پذیری، اعتمادبه‌نفس و خودباوری در دانش‌آموزان و کاهش ضررهای ناشی از تصادفات، از دیگر اهداف ایجاد پارک‌های ترافیکی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: پارک‌های ترافیک سیار به صورت یک پارک آموزشی، آماده و طراحی شده و در مهدهای کودک به نمایش گذاشته می‌شود.

رضایی با بیان اینکه امنیت و آرامش، دو رکن اصلی زندگی اجتماعی است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در خصوص مقوله امنیت می‌فرمایند:( یکی از اساسی‌ترین نیازهای کشور، امنیت است(.

وی با بیان اینکه در روایات نیز بسیار به موضوع امنیت پرداخته شده است، افزود: امنیت ترافیکی جزء وظایف پلیس راهنمایی و رانندگی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: تلاش پلیس راهنمایی و رانندگی باعث شد تا در طی چند سال اخیر در سطح جاده‌ها و شهرهای استان شاهد کاهش حوادث رانندگی باشیم.

رضایی با بیان اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی تعامل خوبی با آموزش و پرورش استان دارد، افزود: تلاش برای آموزش دانش‌آموزان و استفاده از آنان در کاهش سوانح رانندگی از جمله تعاملات راهنمایی و رانندگی با آموزش و پرورش استان است.

وی با اشاره به طرح همیاران پلیس، تصریح کرد: این طرح، طرح ویژه و موفقی است که در سطح کشور انجام شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: تقریبا ۸۶ درصد والدین به تذکرات فرزندان همیار پلیس خود واکنش نشان می‌دهند.

رضایی در خصوص لزوم آموزش ترافیکی به کودکان، افزود: ضعف ارزیابی موقعیت به علت کوتاهی قد در کودکان و ضعف شنوایی و عدم تحلیل درست صداها از جمله عوامل لزوم آموزش‌های ترافیکی به کودکان است.

وی یادآور شد: همچنین میدان دید کودکان کم‌تر از بزرگسالان است و به همین علت  کودکان باید آموزش‌های ترافیکی را بیاموزند.

captcha