برگزاری کلاس آموزش آشنایی با طب سنتی اسلامی در کتابخانه رزن
کد خبر: 3649944
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷

برگزاری کلاس آموزش آشنایی با طب سنتی اسلامی در کتابخانه رزن

گروه اقتصاد: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رزن از برگزاری کلاس آموزش آشنایی با طب سنتی اسلامی در کتابخانه شهرستان رزن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، علی‌اصغر توکلی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رزن از برگزاری کلاس آموزش آشنایی با طب سنتی اسلامی در کتابخانه عمومی آیت‌الله میرزاطاهر ربانی روستای شاهنجرین شهرستان رزن خبر داد و اظهار کرد: احیای طب سنتی یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی در کشور است که باید به این موضوع توجه شود.
وی با اشاره به اینکه طب سنتی برای پیشگیری از بیماری‌ها تکیه‌گاه مورد اطمینانی خواهد بود، گفت: کلاس آموزشی آشنایی با طب سنتی اسلامی به منظور ارتقای سطح سلامت و تندرستی و یافتن سبک صحیح زندگی اعضای کتابخانه شاهنجرین رزن برگزار خواهد شد.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رزن با بیان اینکه این کلاس به مدت دو ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی هاشمی، امام جماعت روستای شاهنجرین برگزار می‌شود، افزود: حجت‌الاسلام هاشمی تحصیلات تخصصی در زمینه طب سنتی را دارد.
وی پرداختن به طب سنتی و احیا و روزآمد کردن آن را از ضروری دانست و عنوان کرد: اگر طب سنتی و اسلامی در کشور نهادینه شود، تحول بزرگی در زمینه‌های مختلف نظیر اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی رخ خواهد داد.
توکلی با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی راهبردی برای خروج از مشکلات اقتصادی کشور است، ابراز کرد: از طب سنتی می‌توان به عنوان یکی از مقولات مهم برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.
وی نقش طب سنتی را در کاهش هزینه‌های سیستم بهداشتی و درمانی مهم دانست و یادآور شد: این موضوع می‌تواند وابستگی ما را به مواد و تجهیزات خارجی کاهش دهد.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رزن با اشاره به کاهش مصرف دارو و صرفه‌جویی ارزی با بکارگیری طب سنتی گفت: امروزه آمارها نشان می‌دهد بیش از 50 درصد از مراجعه‌کنندگان به پزشکان با وجود تجویز دارو نیازی به آن ندارند و به سادگی می‌توانند با استفاده از روش‌های غیر دارویی نظیر ماساژ درمانی، طب سوزنی، حجامت و... درمان شوند.
منبع: خبرگزاری فارس
captcha