نیروی انتظامی، برخورد نیک را در کنار اجرای قانون سرلوحه کار خود قرار دهد
کد خبر: 3649959
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

نیروی انتظامی، برخورد نیک را در کنار اجرای قانون سرلوحه کار خود قرار دهد

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: همکاران نیروی انتظامی ضمن انجام قانون به صورت دقیق باید با مردم با مهربانی و دلسوزی برخورد کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، آیت‌الله سید علیرضا عبادی، امروز، 15 مهرماه، در صبحگاه مشترک به مناسبت هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: برخورد نیک موجب می‌شود فرد خاطی دیگر به سمت و سوی قانون‌شکنی کشیده نشود.

وی با بیان اینکه اجرای قانون واجب است چرا که خداوند اجرای عدل را امر فرموده است، افزود: یکی از امتیازات ارزشمند نیروی انتظامی اخلاق نیک است و نیروی انتظامی باید جامعه خود را با احترام و دلسوزی ادب کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی باید وظیفه خود را همراه با اخلاق خوب و با نیت عبادت در جامعه پیاده کند، تصریح کرد: این افراد در ثواب تمامی اقدامات جامعه شریک هستند چرا که تا امنیتی وجود نداشته باشد، نمی‌توان کاری از پیش برد.

عبادی با بیان اینکه نیروی انتظامی علاوه بر انجام وظیفه الهی همواره مباشر با مردم است و در زوایای مختلف خدمات ارائه می‌کند، افزود: خداوند در تکوین و خلقت اصولی را بر اساس حکمت آفریده است که آن را به زبان تشریع، تأکید می‌کند و حقیقت عدل این است که هر چیزی در جای خودش قرار بگیرد و قابل جابجایی نباشد.

وی با اشاره به اینکه تمام هستی بر قانون عدل استوار است، اظهار کرد: پیکره جامعه مبتنی بر تشکیلات قانونی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خوشبختانه بخش قابل توجهی از خدمات نیروی انتظامی حفظ جامعه در چارچوب قانون است، تصریح کرد: خداوند شغل پاسداری و نگهبانی از جامعه را در راه رضای خود به کار گرفته است.

عبادی یادآور شد: قانون جایگاه خود را دارد و قابل جابجایی نیست، اما باید آن را با روان‌شناسی خاص، اخلاق و دلسوزی در جامعه و در بین مردم پیاده کرد.

captcha