پژوهشکده تفسیر حوزه علمیه امام کاظم(ع) راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3649962
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳

پژوهشکده تفسیر حوزه علمیه امام کاظم(ع) راه‌اندازی می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه: معاون تهذیب حوزه و مدیر مدرسه علمیه امام کاظم(ع) از نهایی شدن مراحل ایجاد پژوهشکده تفسیر در این مجموعه حوزوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) حجت‎الاسلام والمسلمین حمید ملکی 15 مهرماه در گردهمایی مراکز تحت اشراف آیت‎الله‎العظمی مکارم شیرازی در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) گفت: امسال سومین سال فعالیت مدرسه امام کاظم(ع) است؛ این حوزه در راستای اسناد بالاستی حوزه و منویات آیت‎الله العظمی مکارم و مراجع عظام تقلید مبنی بر ایجاد یک حوزه قوی در دل حوزه علمیه ایجاد شده است.

وی افزود: این حوزه، یک حوزه منظم پژوهشگر و دارای مهارت‎های لازم درون حوزوی است که فعالیت‎های آن به دو بخش تخصصی و دروس آزاد تقسیم می‎شود و بخش تخصصی شامل بخش فقه و اصول است.

مدیر حوزه علمیه امام کاظم(ع) با بیان اینکه آیت‎الله العظمی مکارم بیان کردند که حوزه باید طلاب قوی خود را به سمت مرجعیت سوق دهد که به اجتهاد مطلق سوق پیدا کنند، عنوان کرد: مرکز فقه و اصول این مرکز سومین دوره خود را برگزار می‎کند که جزو بهترین مراکز تخصصی حوزه نیز قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دروس آزاد دومین بخش این مدرسه است بیان کرد: آیت‎الله العظمی مکارم بیان کردند که باید سنن حوزوی به خوبی در حوزه رعایت شود؛ یکی از آن سنن، نظم است که برای این امر تشویق‌‏هایی برای طلاب منظم تر در نظر گرفته است؛ تقریرنویسی و پژوهش و مباحثه نیز  از دیگر اصولی است که در این بخش دروس آزاد رعایت می‎شود.

ملکی بیان کرد: آیت‎الله العظمی مکارم شیرازی بیان کردند که یکی از خلأهای امروز حوزه، مسئله زبان‌آموزی است که امسال سومین سالی است که زبان آموزی به طلاب پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه مهارت‎های بیانی از دیگر تاکیدات این مرجع تقلید بود که در این زمینه یک بسته کامل در اختیار طلاب قراردارد که بتوانند در مباحث علمی و بیانی به‌خوبی فعالیت داشته باشند ادامه داد: همچنین درس اخلاق خانواده در حوزه علمیه امام کاظم به دستور آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی و با تدریس ایشان برگزار می‌شود.

مدیر مرکز تخصصی تفسیر بیان کرد: در زمینه تفسیر نیز باید گفت که ایجاد پژوهشکده مرکز تخصصی تفسیر نهایی شده است و این پژوهشکده نیز راه اندازی می‎شود همچنین 250 روحانی که فارغ‌التحصیلان حوزه نیز محسوب می‎شوند تحت آموزش تفسیر قرار گرفته‎اند.

معاون تهذیب حوزه علمیه گفت: کارگاه‎های علمی و آموزشی و دو نشست علمی قرآنی و تفسیری از دیگر فعالیت‌هایی است که در مرکز تخصصی تفسیر برگزار می‎شود.

captcha