پیگیر تقویت جایگاه صادرات در مرز بین‌المللی مهران هستیم
کد خبر: 3649966
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
سلیمانی دشتکی:

پیگیر تقویت جایگاه صادرات در مرز بین‌المللی مهران هستیم

گروه اجتماعی: استاندار ایلام با بیان اینکه پیگیر تقویت جایگاه صادرات در مرز بین‌المللی مهران هستیم، گفت: دولت تدبیر و امید به دنبال استفاده از تمام ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام امروز در دیدار با رئیس اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان ایلام اظهار کرد: استان ایلام می‌تواند با جلب و جذب سرمایه گذاری‌های جدید به نقطه مطلوبی برسد و برای رسیدن به این مهم نیاز است که دستگاه‌های اجرایی در کنار بخش خصوصی باشند .
وی از هرگونه همکاری با بخش خصوصی استقبال کرد و افزود: مزیت‌های بسیار زیادی از جمله نفت و گاز، مرز طولانی با عراق و آب و خاک مناسب در این استان وجود دارد که باید به سرعت و نه به کندی این استان را توسعه یافته کند .
استاندار ایلام اضافه کرد: رفع مشکلات بخش تولید، تقویت جایگاه صادرات در مرز بین‌المللی مهران و همچنین پیگیری افزایش بازارچه‌های مرزی با عراق در دستور کار قرار دارد .
سلیمانی‌دشتکی گفت: تلاش می‌شود که از طریق وزارتخانه‌های مختلف و با حمایت بخش خصوصی زمینه مناسبی برای شکوفایی اقتصادی منطقه فراهم شود .
شعبان فروتن، رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایلام نیز در این دیدار گفت: بخش خصوصی در کنار دولت برای رسیدن به توسعه همه جانبه کشور قرار دارد و نگاه بخش خصوصی همواره به همکاری مطلوب با دولتمردان بوده و نشان داده که همواره از توسعه فضای کسب و کار استقبال می‌کند .
وی با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت‌های عظیمی در بخش‌های مختلف است که با بهره‌برداری مطلوب از آنها می‌توان شاهد تحولی عظیم در عرصه اقتصادی بود، یادآور شد: بخش تولید با وجود داشتن مزیت‌های مطلوب می‌تواند با حمایت همه جانبه دولتمردان به نقطه مطلوبی برسد و برای رسیدن به این مهم نیاز است که بانک‌ها در کنار تولیدگران باشند .
رییس اتاق بازرگانی ایلام خواستار پیگیری افزایش بازارچه‌های جدید بین استان ایلام و کشور عراق شد و اضافه کرد: کارهای لازم از جمله جانمایی مکان در خصوص ایجاد بازارچه‌های چنگوله و چیلات انجام شده که لازم است برای تصویب نهایی از طریق مقامات کشور عراق پیگیری شوند .
فروتن ابراز امیدواری کرد، با همکاری بخش خصوصی و دولتمردان شاهد بروز شکوفایی اقتصادی در منطقه باشیم.
captcha