مصاحف قرآن دارای بارکد می‌شوند
کد خبر: 3649979
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱
زرنگار خبر داد:

مصاحف قرآن دارای بارکد می‌شوند

گروه ادب: معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن از بارکددار شدن مصاحف قرآن در آینده نزدیک خبر داد.

احمد زرنگار، معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره هولوگرام و داری بارکد شدن مصاحف قرآن گفت: در راستای ایجاد ثبات و شناسایی بیشتر و جلوگیری از تخلفات برخی از ناشران در حوزه چاپ و نشر قرآن، جلساتی را با ناشران قرآن داشتیم و آنها کاملاً موافق بودند که راهکارهای بازدارنده‌ای در این زمینه انجام شود؛ از این رو موضوع هولوگرام با آنها مطرح شد و به اتفاق، موافق این امر بودند؛ از این رو در صورت اجرای این طرح وضعیت چاپ و نشر از، حال حاضرهم بهتر خواهد شد و قوام بیشتری می یابد.
وی افزود: طی یکی دو ماه آینده این طرح اجرایی می‌شود و اُمت حزب الله، قرآنی را که دارای هولوگرام نباشد، خریداری کنند. البته در همین راستا قرآن‌های چاپی دارای بارکد نیز می‌شوند تا از تخلفات در مرحله نشر جلوگیری شود و در این صورت هر قرآن دارای شناسه خاصی است که مانع تخلف در تعداد قرآن‌های چاپی و نیز از استفاده از مجوزهای سالهای گذشته جلوگیری می گردد.
زرنگار ادامه داد: این دو طرح در ابتدا به صورت آزمایشی ازحدود بهمن ماه انجام می‌شود و این کار را از انتشارات تلاوت سازمان دارالقرآن کریم آغاز می‌کنیم و سپس سایر ناشران که قرآن را در تیراژهای مختلف چاپ می‌کنند، ادامه می‌یابد و امیدواریم از ابتدای سال 97 این کار به صورت رسمی و فراگیر عملیاتی شود.
وی در ادامه یادآور شد: الصاق بارکد در مرحله چاپ بوده و هولوگرام مربوط به مرحله نشر است و در بارکد اطلاعاتی چون شماره سریال مجوز، آرم سازمان دارالقرآن الکریم، نام ناشر و تاریخ چاپ تعبیه شده با دستگاه مخصوص قابل شناسایی است و الصاق هولوگرام در قسمت بالای مجوز و بارکد در قسمت پایین مجوز انجام می‌شود.


captcha