تأسیس مهد قرآنی الرضا در بنیاد چهارمین شهید محراب/ بازنشر برهان قرآن پس از 16 سال
کد خبر: 3649987
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
اشرفی اصفهانی خبر داد:

تأسیس مهد قرآنی الرضا در بنیاد چهارمین شهید محراب/ بازنشر برهان قرآن پس از 16 سال

گروه جامعه: مدیر عامل بنیاد چهارمین شهید محراب با اشاره به بازنشر کتاب برهان قرآن در سی و پنجمین سالگرد شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی از راه‌اندازی مهدکودک قرآنی و پیش دبستانی مهد‌الرضا در راستای آموزش قرآن به کودکان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، عطاءالله اشرفی اصفهانی، مدیرعامل بنیاد چهارمین شهید محراب آیت‌الله اشرفی اصفهانی در نشست خبری تشریح برنامه‌های گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد شهادت این شهید محراب با اشاره به علاقه امام خمینی(ره)، و مقام معظم رهبری به این شهید معظم اظهار کرد: همچون سالیان گذشته مراسم گرامیداشت این شهید در سه مکان کرمانشاه، تهران و اصفهان برگزار شده و در هریک برنامه‌های خاصی اجرا می‌شود.
وی افزود: نخستین برنامه ما چهارشنبه، 19 مهرماه در مسجد امیر‌المؤمنین با حضور و سخنرانی آیت‌ سید حسن خمینی یادگار امام(ره) پس از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود‌. 
مدیرعامل بنیاد چهارمین شهید محراب با بیان اینکه عمده برنامه گرامیداشت در محل شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی برگزار می‌شود گفت: این برنامه‌ها در طول پنج روز با پنج عنوان شامل شهید محراب و نماز اول وقت؛ شهید محراب و روزی حلال؛ شهید محراب و مسجد؛ شهید محراب و ولایت و شهید محراب و جوان برگزار می‌شود، ضمن اینکه در کرمانشاه ستادی با همکاری فرماندار این شهرستان تشکیل که راهبری این برنامه‌ها را بر عهده دارد.
اشرفی اصفهانی بیان کرد: دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم، همایش مخصوص طلاب و دانشجویان جهت معرفی تفکر آیت‌الله اشرفی اصفهانی به نسل جوان و نواختن زنگ مدارس و قرائت دعای ندبه بر مزار شهید محراب از جمله برنامه‌هایی است که قرار است در کرمانشاه برگزار شود.

بازنشر برهان قرآن پس از 16 سال
وی افزود: همچنین برنامه اصلی نیز 23 مهرماه در مسجد آیت الله بروجردی و محل شهادت شهید اشرفی اصفهانی با حضور حجت‌الاسلام رستگاری از شاگردان و همرزمان شهید که ایشان هم در روز ترور مجروح شدند برگزار می‌شود ضمن اینکه کتاب برهان قرآن اثر فاخر چهارمین شهید محراب پس از 16 سال با همکاری اداره کل اوقاف استان کرمانشاه برگزار می‌شود.
یادگار چهارمین شهید محراب با بیان اینکه یکی از اهداف و کارهای آیت‌الله اشرفی وحدت شیعه و سنی بود گفت: 30 درصد از جمعیت کرمانشاه را اهل سنت تشکیل می‌دهند، این عزیزان آماده همکاری در گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد شهادت این شهید بزرگوار هستند.
وی در ادامه به تشریح برنامه‌های بنیاد چهارمین شهید محراب پرداخت و عنوان کرد: این بنیاد در سال93 تشکیل و با حضور مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و دکتر جنتی وزیر وقت ارشاد در سال 94 افتتاح شد.
وی با اشاره به درخواست این بنیاد از مسئولان نظام برای نامگذاری روز شهادت امیر مؤمنان(ع) با عنوان روز شهید محراب گفت: ما سال گذشته‌‍ای نامه‌ای را به مقام معظم رهبری نوشتیم و از ایشان و سایر مسئولان نظام درخواست کردیم این روز را با عنوان روز شهید محراب نامگذاری کنند، طبق آخرین پیگیری‌های ما وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شورای توسعه فرهنگی دستور بررسی این موضوع را داده است.

تأسیس مهد الرضا با هدف آموزش قرآن به کودکان
مدیر عامل بنیاد چهارمین شهید محراب بیان کرد: امسال مجموعه‌ای با نام مهد‌الرضا با هدف آموزش قرآن و تربیت قرآنی کودکان در ذیل این بنیاد تأسیس می‌شود قرآن را به حدود 120 کودک در سال اول آموزش داده و آنان را به وسیله مفاهیم قرآنی تربیت می‌کند، ضمن اینکه کارهای دیگری در حوزه خانواده و فرهنگ اسلامی نیز در حال انجام است.
وی با بیان اینکه اولویت اصلی ما برگزاری کنگره شهدای محراب است تصریح کرد: کارهای علمی این کنگره انجام شده اما به دلیل کمبود بودجه متوقف شده است؛ قول می‌دهیم این کنگره در سال 97 برگزار شود.
captcha