برپایی نمایشگاه از فعالیت‌های هنری حافظان قرآن اوقاف در تایباد
کد خبر: 3649989
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷

برپایی نمایشگاه از فعالیت‌های هنری حافظان قرآن اوقاف در تایباد

گروه شهرستان‌ها: نمایشگاه فعالیت‌های هنری حافظان قرآن کریم طرح ملی حفظ اوقاف در شهرستان تایباد در قالب اردوی یک روزه برگزار شد و مورد بازدید فرماندار، نماینده سپاه پاسداران و فرماندهی هنگ مرزی تایباد قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، نمایشگاهی از آثار هنرهای دستی حافظان قرآن کریم با موضوعات محرم، حجاب، دفاع مقدس و ناجا در محل سالن مهمانسرای هنگ مرزی تایباد برگزار شد و مورد بازدید مسئولان و خانواده های حافظان قرار گرفت.
بنابر این گزارش، همزمانی این نمایشگاه در ماه محرم و در غالب طرح بصیرت عاشورایی و مقارن شدن با هفته دفاع مقدس و هفته ناجا حال و هوای خاصی را برای بازدیدکنندگان رقم زد.
در این نمایشگاه بیش از 50 اثر از فعالیت های هنری حافظان در غالب ماکت، روزنامه دیواری و نقاشی تهیه شده بود که به شش اثر برتر جوایزی اهدا شد.
در حاشیه این نمایشگاه، حافظان با تهیه سالاد و تزیین آن هنرنمایی خود را در معرض نمایش قرار دادند و از سوی فرماندار و فرمانده هنگ مرزی تایباد مورد استقبال قرار گرفتند و به 35 حافظی که در این طرح شرکت کردند، هدایایی اهدا شد.
همچنین در سال جاری تعداد 13 مربی با بیش از 170 قرآن آموز جذب طرح ملی حفظ اوقاف شهرستان تایباد شده‌اند که در پایان هر فصل عملکرد و پیشرفت مربیان و قرآن آموزان مورد بررسی قرار می گیرد و در هر نوبت مربیان برتر بر اساس معیارهای انتخاب شده، معرفی و مورد تقدیر قرار می گیرند.
از دیگر برنامه های جانبی در این طرح، برگزاری اردوهای تفریحی ـ فرهنگی، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و تحقیقات اینترنتی برای آشنایی بیشتر حافظان با فضاهای سالم در دنیای مجازی و استفاده بهینه از عصر ارتباطات است که توسط اداره اوقاف شهرستان تایباد حمایت می شود.
از مزایای دیگر این طرح، برگزاری آزمون های سراسری است که در پایان هر سال همزمان با سراسر کشور به صورت کتبی و شفاهی برگزار می‌شود و به حافظانی که امتیاز لازم را کسب کنند، گواهینامه معتبر حفظ از سازمان اوقاف اهدا می شود.
یادآور می‌شود، مجری این اردو و نمایشگاه، اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تایباد بود و فرماندهی هنگ مرزی با قرار دادن مکان نمایشگاه برای برپایی این طرح مانند همیشه اداره مذکور را در برگزاری بهتر طرح های قرآنی حمایت کرد.
captcha