تدریس حدیث شناسی در مرکز تخصصی فقه و اصول امام کاظم(ع)
کد خبر: 3650000
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷

تدریس حدیث شناسی در مرکز تخصصی فقه و اصول امام کاظم(ع)

گروه اجتماعی: مدیر مرکز تخصصی فقه و اصول امام کاظم(ع) از تدریس رشته‎هایی چون حدیث شناسی در این مرکز خبرداد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا)ازقم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد واحدی ظهر امروز در گردهمایی مراکز تحت اشراف آیت‎الله العظمی مکارم شیرازی که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، گفت: در مجموع 212 روز درسی در مرکز تخصصی فقه و اصول امام کاظم(ع) برگزار شده است.
وی افزود: در روزهای هفته به غیر از پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها طلاب از صبح تا شب در مرکز تخصصی فقه و اصول امام کاظم(ع) حضور داشته‌اند تا بتوانند در راستای رسیدن به جایگاه‌های علمی مورد نظر تلاش کنند.
وی با اشاره به اینکه 100 طلبه در مرکز تخصصی فقه و اصول امام کاظم(ع) در حال تحصیل هستند، اظهار کرد: امسال از میان بیش از هزار طلبه داوطلب 26 طلبه جدید انتخاب و به این مرکز اضافه شده‌اند.
مدیر مرکز تخصصی فقه و اصول امام کاظم(ع) با تاکید بر اینکه شیوه نقد سلفیت و تکفیری‌ها در یکی از دوره‌های آموزشی این مرکز مورد توجه قرار گرفته است، اضافه کرد: 11 عنوان مختلف از جمله تاریخ، فقه، نهج‌البلاغه، تبلیغ، کلام جدید و حدیث‌شناسی در این مرکز تدریس می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در فصل تابستان نیز تدرس طلاب در مرکز تخصصی فقه و اصول امام کاظم(ع) با عناوین مختلف از جمله مهارت‌های تبلیغی، تاریخ قواعد فقهی و کلام دنبال شده است.
واحدی با اشاره به اینکه درس اخلاق هر چهارشنبه به صورت عمومی برای طلاب پایه‌های مختلف این مرکز برگزار می‌شود، تصریح کرد: مباحث تخصصی اخلاق مورد نیاز هر پایه نیز به صورت جداگانه در درس‌های متفاوت مطرح می‌شود.
وی گفت:  هر چند طلاب کمی در مرکز تخصصی فقه و اصول امام کاظم(ع) فعالیت دارند اما در این مرکز 83 عنوان مقاله و دو نشریه «فقیهانه» و «قنائم» به ثبت رسیده و برگزاری 20 کارگاه و نشست، تهیه جزوات کمک پژوهشی و آموزشی به منظور تسلط بیشتر طلاب بر مباحث فقهی و برگزاری نشست‌های مشاوره‌ای برای هر درس از جمله اقدامات انجام شده است.
captcha